АТП Панчеву прети одлазак возача

Ниске зараде у Аутотранспортном предузећу Панчево и могућност налажења посла у Немачкој и Аустрији прети да остави и ту фирму без возача. Десетак њих већ је најавило одлазак. Тренутно се то не одражава на обављање основне делатности, али ако држава не допусти нова запошљавања и повећење плата возни ред ће морати да буде скраћен.

„Други проблем је што смо као јавно предузеће ограничени законском регулативом када се ради о пријему нових радника и на неодређено и на одређено време. Обратили смо се комисији надлежној за одобравања додатног запошљавања још у мају месецу, и тај одговор за сада нсмо добили, тако да имамо најава одређеног броја возача да би у наредних неколико месеци напустили фирму, што ако се ништа не деси кад је у питању законска регулалтива може доовести до одређених прблема у одвијању саобраћаја“, каже Воја Савичић руководилац сектора саобраћаја.

Засад није угрожено нормално обављање делатности, али је неминовно да се то деси ако Влада не буде реаговала, јер се не ради о празним претњама.

„Чујем од колега да уче језике, да стварно планирају да оду породично јер овде више нема живота. Једноставно мала плата, не могу да прехране себе и породицу поготово ако школују децу. Плата возача је у просеку 40.000 динара, а креће се од 36.000 до 44.000 динара“, каже Гордана Белча, председница синдиката „Независност“.

Из Самосталног синдката упозоравају да је постојећи возачки кадар уз све то и преоптерећен.

„Има доста прековремених сати, не могу то да одраде. Раде по шест дана, једном добију слободан дан, и што је највећи проблем последњих месеци од 15 до 20 возача одлази на боловање, и одједном се појављује мањак возача, па се поново јављају нови прековремени сати, и та спирала никако да се исправи“, каже Милан Марковић, председник Самосталног синдиката“.

Марковић упозорава да је због мера штедње смањен и број радника на одржавању возила.

„Имали смо око 100 механичара. Са овим што одлазе као технолошки вишак остаје нам 22 механичара на неких 80 аутобуса. Имамо четири електричара и пет бравара. Као што ће бити мањак возача имаћемо и мањак мајстрорског кадра“, каже Милан Марковић, председник Самосталног синдиката.

Ostavite odgovor