politika.rs

Само два дана након варварског рушења Варадинског моста, Нови сад је 03. априла 1999. године остао без још једног моста.

Тог дана авијација НАТО агресора је бомбардовала и срушила „Мост слободе“.

Мост слободе је пројектовао академик Никола Хајдин, уз помоћ инжењера Предрага Желалића и Гојка Ненадовића. Био је изведен у систему косих затега са два пилона. У време када је саграђен представљао је светски рекорд за овакав конструктивни тип.

Мост слободе је отворен 23. октобра 1981. године. Његова изградња је трајала пет година, а срушен је у трену.

Срећом, приликом рушења Моста слободе није било људских жртава, иако се у тренутку бомбардовања на мосту налазило више аутомобила и пешака. Рањено је седам људи.

Не знајући да ли је бомбардовање моста завршено, њима су у помоћ притекли рибари са својим чамцима.

Велимир Тодоровић (1958 – 2015) из Сремске Каменице, познатији као Веља Рибар, је том приликом спасао девет људи.

Мост слободе је обновљен и поново отворен за саобраћај у октобру 2005. године.

POSTAVI ODGOVOR

Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija Vojvodjanskih Vesti zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne – skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije kao i bilo kakvu pretnju, uvredu, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj.

Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Vojvodjanskih vesti nemaju nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za komentare i njihovo objavljivanje.

Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije Vojvodjanskih Vesti.

Smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Administratorima Vojvodjanskih Vesti se možete obratiti ovde: admin {at} vojvodjanskevesti {dot} rs.