ПЛАЋЕНА И РЕФОРМИСАНА ПОЛИЦИЈА-СТАБИЛНА ДРЖАВА

Република Србија као држава којој је циљ присаједињење са европском унијом, мора усвојити такве законе који ће имати у себи ригорозне санкције везано за кључне негативне појаве у земљи, а чији ће ефекат у будућности донети безбедније друштво.
Конкретно, у овом случају, законске одредбе које регулишу од вређања, претњи преко наношења телесних повреда до убиства овлашћеног службеног лица у обављању службене дужности то јест полицијског службеника, у том погледу, правосуђе наше државе мора да успостави праксу доношења пресуда у којима ће бити досуђене максималне казне извршиоцима таквих дела. Такође, лоша пракса тужилаштва да на ометања овлашћеног службеног лица у обављању службених дужности доноси одлуку опортунитета окривљеног, то јест пружа се могућност да окривљени плати одређен новчани износ у хуманитарне сврхе и избегне кривични процес, такође охрабрује лица из криминогене средине да наставе са нападима, конкретно у овом случају на полицијске службенике.
Максимална затворска казна и укидање права на опортунитет извршиоцима оваквог типа кривичних дела, значи јачање државе кроз строжије санкционисање и постављање система безбедности као приоритет да би држава ишла напред.
Полицајац као неко ко представља државу и који је заправо огледало те исте државе мора да буде заштићен и адекватно плаћен.
Уцртати знак једнакости између представника МУП-а Р. Србије и државе потребно је због већег степена личне и имовинске сигурности грађана.
Заиста, поред оваквих мера свакако је потребно упоредо радити на декриминализацији припадника полиције тамо где постоје индиције да криминала има, и то почев по систему чишћења од врха МУП-а ка дну.
Имовинска карта и доказ о пореклу имовине пре свега високих официра МУП-а па и осталих радника, од оних који су пензионисани до оних који су и данас у служби мора бити достављена надлежним органима, па и грађанима ове земље који ту исту полицију плаћају кроз разне државне намете.
Да се у МУП уђе на почетку каријере “са кофером у руци”, а изађе као буржуј од полицијске плате, како данас, тако и пре десет, двадесет или тридесет година, реално је немогуће.
Такође, не може се очекивати од полицијског службеника да даје максималне резултате ако га ниси адекватно платио. Није добро да полицајац у момету док рецимо држи убицу или какво друго опасно лице на нишану, у исто време да му прелећу мисли како ће сутра платити комуналије, храну или детету рату за школовање или станарину породици.
Примања од око 50.000,00 динара можда јесу била солидна ранијих година али данас упоређујући потрошачку корпу за месец Октобар 2017 године, где просечна износи 69.943,28 динара, а минимална износи 36.369,35 динара, свакако да није у складу са примањима полицајаца.
На ову чињеницу обично следи питање, а како остатак народа живи, нашта се може одговорити да остатак народа не ризикује живот сваки дан обављајући позорничку, патролну делатност или друге безбедносне задатке и није им у опису посла да чува уставом утврђен поредак, изузимајући из ове констатације друге безбедносне службе и земљи.
Не заборавимо да полицајац најбоље резултате даје између десете и двадесете године рада у служби, тако да свака прича типа ако вам се не свиђа нађите други посао, има ко да ради, је неозбиљна и директно усмерена против државе у смислу слабљења исте јер такву тврдњи може изустити само неук или зломамеран човек. И не треба никада заборавити једну изреку:
“Не ратује гладан војник, већ сит”.
Држава је покренула реформе у МУП-у и оне се за сада добро одвијају.
Уколико се овакав тренд настави и у будућности, надамо се да ће и за нас доћи бољи дани.

Председник ВПС
Вукић Далибор

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.