Nakon poslednjih parlamentarnih izbora, održanih početkom prošle godine, Liga socijaldemokrata Vojvodine (LSV) našla se u žiži interesovanja medija pošto je u Novom Sadu ušla u koaliciju sa Srpskom naprednom strankom i Socijalističkom partijom Srbije. Time je vlast obezbedila dvotrećinsku većinu u Skupštini grada. Predsednik novosadskog odbora LSV Aleksandar Kravić je tada izjavio da su se na ovaj potez odlučili jer ta stranka nema pravo da odbije poziv za pomoć Novom Sadu. Godinu i po dana nakon formiranja koalicije Aleksandar Kravić otvoreno za Vojvođanske vesti govori o tome kako izgleda ta saradnja i šta je sve urađeno od njegovog imenovanja na funkciju člana Gradskog veća zaduženog za saobraćaj i puteve.
Na kom nivou je saradnjom sa vašim koalicionim partnerima?
Moram reći da je saradnja odlična. Na svim nivoima imamo dobru komunikaciju i odličnu koordinaciju. Za ovih godinu i po dana mogu da kažem samo pozitivne stvari. Nemam ni jedno loše iskustvo u smislu da mi je nešto bilo zabranjeno, traženo ili tome slično. Imamo jedan krajnje korektan odnos, i to je primer kako treba da rade koalicioni partneri. Moram da napomenem da smo u radu sa Demokratskom strankom, sa kojom sam sarađivao godinama, vrlo često bili svedoci toga da ono što je dogovarano nije bilo ispunjavano. Za razliku od toga mi sa svojim koalicionim partnerima, pre svega sa SNS, a onda i SPS, imamo apsolutno korektnu saradnju. Kako se dogovorimo, tako se i radi. I mi i oni.
Liga socijaldemokrata Vojvodine je politička stranka koja već skoro tri decenije aktivno učestvuje u političkom životu građana Srbije, a naročito Vojvodine. Osnovana je 1990. godine u Novom Sadu od manjeg dela članstva Saveza komunista Vojvodine koji su se protivili režimu Slobodana Miloševića i koji nisu hteli da pristupe Socijalističkoj partiji Srbije. Predsednik i osnivač LSV-a je Nenad Čanak. Osnovni programski cilj je puna autonomija Vojvodine. |
Jedini ste član Gradskog veća koji je to bio i u vreme kada je Igor Pavličić bio gradonačelnik Novog Sada. Možete li da napravite paralelu između Vučevića i Pavličića? Koji od dvojice gradonačelnika je uradio više za Novosađane?
Znam da će ovo izazvati odjek među onima koji i dalje misle da je Demokratska stranka nešto što je Bogom dano. Od 1996. sam sarađivao sa raznim gradonačelnicima i predsednicima Izvršnog odbora i svedočio njihovom radu. Po mom mišljenju Miloš Vučević je najvredniji i najkorektniji od svih. Ne kažem ovo zato što sad sa njim radim. Nemam prevelikih ambicija dalje u političkoj karijeri, polako slažem kockice i nemam afiniteta za neke velike funkcije. Mislim da ću sa ovim završiti taj neki funkcionerski angažman. Ostaću, naravno, na neki način u politici, ali smatram da treba da dođu mlađi koji će prihvatiti taj operativni deo posla. Pogotovo kada je u pitanju komunala koja traži konstantno učenje i praćenje. Čovek se malo umori. Dakle, hoću da kažem da ja nemam neki razlog da jako volim Miloša Vučevića i da ovo govorim kako bih iz toga profitirao. Ne. Zaista tako mislim. Svako ima pravo da misli drugačije. Stojim iza toga da je Miloš Vučević, od vremena kada smo uveli višestranačje, najbolji gradonačelnik kojeg ja znam. Stojim iza toga i neka kaže ko šta hoće.
Na čemu LSV najviše radi kada je reč o Novom Sadu?
Mi smo prilikom ulaska u ovu koaliciju imali nekoliko važnih predloga šta bi trebalo da se radi. Prvi i osnovni je bio da se krene u sređivanje gradića što se i dogodilo i to je fantastično. Osim toga, zagovarali smo da se uradi maksimalno za kanalizaciju i vodovod. Nedopustivo je da u glavnom gradu Vojvodine, drugom po snazi i veličini u Srbiji, imate taj problem, dobrano odmakli u 21. veku i to u Evropi. Evo sada smo došli u dobru poziciju da realizujemo jedan od velikih i važnih projekata, a to je uklanjanje kolektora kanalizacije koji se nalazi na kraju Radničke ulice. On više tu neće postojati što će biti veliki doprinos. Nadam se da će se u sledeće dve godine sve to rešiti. Potrebno je mnogo toga uraditi. Prva faza biće izmeštanje na drugi kolektor, a nakon toga da se te otpadne vode prebace do dela koji bi trebao da bude centralni prečistač. Nedopustivo je da grad koji je dobio status prestonice mladih i prestonice kulture i ima festivale poput EXIT-a koji privlači ljude iz Srbije i celog sveta, ima pogled na tvrđavu začinjen miomirisima iz kanalizacije.
Osim toga, mi smo zagovarali i nešto što je na dugom štapu. To je izgradnja novosadske bolnice. Novi Sad nema gradsku bolnicu. Ovde je preskočen taj sekundarni nivo zdravstvene zaštite i sa primarnog se odmah ide na tercijalni – odmah u pokrajinsku bolnicu. Mislimo da je to Novom Sadu potrebno i nadam se da ćemo uspeti da ga završimo.
Tokom letnjih meseci rekonstruisani su brojni delovi grada. Neki radovi su još u toku. Šta je to što se planira do kraja godine i kakvi su planovi za iduću godinu?
Trudimo se maksimalno da rešimo one stvari koje moraju da se urade. Mnogo je bolje ako na vreme uradite rekonstrukciju nečega jer vi birate vreme i uslove, nego da vam usred zime, na minus 20 pukne nešto. Bilo da je to vodovodna ili toplovodna cev. Onda imate problem koji zahteva da raskopavate sve na minus 20 i da isključujete grejanje, vodu i sl. Očekujem da ćemo i u sledećoj godini imati dosta investicija ove vrste. Ono što je sigurno jeste projekat vezan za Klisanski most kod Biga, koji zajedno radimo sa Republikom. Biće to totalna rekonstrukcija kao prva faza. Most je statički stabilan. Prvobitna varijanta je bila da se proveri da li je uopšte ispravan. Most je ispravan, a loši su pristupni delovi i trotoari, ali sam kolovoz i statika na mostu je u redu. Druga faza podrazumeva izgradnju drugog mosta za nekoliko godina jer to treba da bude ulaz na centar i to će biti republički pravac.
U toku je izrada „Smart plana“ o saobraćaju u gradu. Šta to tačno podrazumeva i kada se očekuje njegov završetak?
Mi smo tokom ove godine naručili izradu „Smart plana“ za smart siti koji se odnosi na deo o saobraćaju. To radi Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu. To je veoma obiman posao. Gradonačelnik je iz budžeta izdvojio nemala sredstva da se u ovoj i sledećoj godini taj posao uradi. Zašto? Dešavaju se određeni saobraćajni problemi koji se rešavaju ad hok i to su sve parcijalna rešenja, a saobraćaj je živa stvar. Kao kada na balonu pritisnete na jednom mestu, on se naduva na drugom. Zato smo i krenuli u ovaj projekat koji je globalni za Novi Sad i podrazumeva sveobuhvatni plan koji se pažljivo snima u smislu tokova, prometa i vrste prometa, zagađenja i tako dalje. Jedino na taj način možemo rešavati ovaj problem na sveobuvatan i funkcionalan način
Kada je reč o biciklističkim stazama, šta je tu urađeno?
Novi Sad je izuzetno povoljan za biciklistički saobraćaj i u ovoj godini smo dosta toga uradili kada je reč o biciklističkim stazama. Sve što je rađeno, rađeno je u saradnji sa biciklističkim udruženjima. Potrefilo se da se Bulevar Oslobođenja u dobrom delu rekonstruisao pa smo dobili ispravljene i lepe, nove staze. Ono što bih želeo da istaknem kao pozitivan primer jeste i farbanje biciklističke staze na većim raskrsnicama kao što je ona kod Futoške pijace. To je dalo odličan efekat jer kad imate samo belu liniju na kojoj je nacrtan bicikl ljudi to ne registruju. Sada kada je ofarbano u crveno veoma mali broj ljudi gazi tuda jer je jasno da je to nešto drugo i da tuda biciklisti treba da prođu
Veliki problem u gradu je parkiranje. Kakvi su planovi za rešavanje nedostatka parking mesta u gradu?
Rešavanje parkinga je jedan ozbiljan problem. Mi nažalost u ovoj godini nismo uspeli da rešimo imovinsko-pravne odnose u Masarikovoj ulici za ovaj parking preko puta SNP-a da se napravi jedan veliki parking na tri, četiri nivoa i to je sad zastalo. Da ne bismo gubili vreme za sledeću godinu ćemo pripremiti kompletnu dokumentaciju i građevinsku dozvolu da bismo krajem sledeće godine krenuli u realizaciju izgradnje parkinga preko puta Skupštine grada, a pored Skupštine APV. To je onaj veliki travnjak, koji naravno nećemo upropastiti nego ćemo ispod njega ukopati parking. To je zamašna investicija. Međutim to je jedno od rešenja koje možemo odmah da počnemo jer su čisti imovinsko-pravni odnosi i to je u vlasništvu grada, tako da možemo da počnemo bez ikakvih problema. Nadam se da ćemo uspešno započeti gradnju već iduće godine. Time bi se rešilo parkiranje u centru grada i oko Skupštine APV.
Za Vojvođanske vesti : Nedeljka Borojević
Related