БОЉЕ ПОЗИЦИЈЕ НА ТРЖИШТУ СА ОЗНАКОМ ГЕОГРАФСКОГ ПОРЕКЛА

Покрајински секретар за пољопривреду, водопривреду и шумарство др Вук Радојевић истакао је, у оквиру првог Швајцарско-српског форума о производима са географским пореклом, да ово означавање обезбеђује компаративну предност наших производа на тржишту, и додао да је то прави пут ка бољем позиционирању домаћих производа. На Форуму у Скупштини града Београда, који је данас уприличен у организацији SEEDEV-a и НАЛЕД-а, уз подршку Швајцарске агенције за сарадњу под називом „Оригинал из Србије“, Радојевић је рекао да географска ознака има огроман значај за мале и средње пољопривредне произвођаче. Он је указао да се на тај начин увећава вредност производа, те да стога пољопривредни произвођачи могу да рачунају на већу конкурентност, буду препознатљивији и на крају да остваре вишу цену. „На територији АП Војводине имамо значајне брендове, односно производе са ознаком географског порекла. Покрајински секретаријат за пољопривреду има конкретну меру аграрне политике која се тиче субвенционисања означавања географског порекла производа међу којима су „сремски кулен“, „врбички бели лук“, „футошки купус“, „бегечка шаргарепа“, „фрушкогорски липов мед“, као и недавно урађеног елабората Удружења виноградара и винара Срема, које броји преко 30 чланова, о означавању вина са подручја Срема. Секретар Радојевић је додао да је то уједно порука свим малим и средњим пољоприведним произвођачима да је неопходно да се удруже и тако заштите свој индивидуални интерес и своје производе. Радојевић се на скупу у Београду посебно осврнуо на сарадњу коју Секретаријат остварује са локалним самоуправама, које треба да буду подршка пољопривредним произвођачима у односу на њихово удруживање. То је уједно шанса и за развој локалне привреде, опстанак села и младих у њима. Посебно задовољство ресорни секретар је изразио поводом успешне сарадње са Градом Новим Садом, са којим је Покрајина реализовала више пројеката у брендирању домаћих пољопривредних производа. Радојевић је најавио да постоји шанса да следећи производ на чијем ће се брендирању инсистирати буду и чварци из Каћа. Покрајински секретаријат за пољопривреду, како је Радојевић подсетио, субвенционише чак 70 одсто трошкова израде елабората и осталих процедура неопходних да би домаћи производ стекао ознаку географског порекла. О значају производа са ознаком географског порекла (GI), као јединственог алата за брендирање локалних заједница и подстицање економског раста, говорили су и амбасадор Швајцарске у Србији Филип Ге и градоначелник Пирота и члан УО НАЛЕД-а Владан Васић. Овом приликом представљени су примери најбоље праксе из Швајцарске, која је GI производе учинила саставним делом културне и туристичке понуде, као и могућности партнерства са приватним сектором у промоцији аутентичне хране и рукотворина са нашег поднебља.