Drugog festivalskog dana 45. INFANT-a publika je imala priliku da pogleda dve predstave Puls teatra. Od 19 časova na sceni „Pera Dobrinović“ Srpskog narodnog pozorišta izvedena je predstava „Balkanska tužbalica“ u režiji Stevana Bodrože, dok je od 21:30 na Kamernoj sceni prikazana predstava „Post kvartet“, u režiji Milana Mađareva, po motivima Kvarteta Hajnera Milera.
“Balkanski tužbalica” bavi se problemom nestalih ljudi na Balkanu u ratovima na teritoriji bivše Jugoslavije, devedesetih. Na ovim prostorima još uvek se čak 10.000 ljudi vodi kao nestalo. Tragične i nerasvetljene sudbine ovih ljudi čine jasnim istinu kako su zemlje Zapadnog Balkana svoju mračnu, recentnu prošlost samo gurnule pod tepih i nastavile svoj istorijski put sa potisnutom traumom koja pre ili kasnije preti da generiše nove mržnje i sukobe. Iako predstava ni po čemu formalnom nije specifična, odnosno ne daje neki oblik teatra koji do sada nije viđen, ona priča o pomalo zaboravljenoj temi na jedan intimistički način, budeći empatiju i ostavljajući gorak ukus u ustima.
– Pokušao da napravim predstavu koja pokušava da na ljudski način prikaže kako se osećaju oni koji su nekoga izgubili, kako se oseća neko ko je doživeo takvu sudbinu jer imamo i ispovest duha u predstavi, a pomalo sam se bavio i time kako se oseća neko ko je takve stvari radio, a živi običan život uklopljen u masu i nije priveden ruci pravde. Pokušao sam da iz raznih uglova osvetlim taj fenomen koji je još uvek deo naše svakondevice, a sve u ime da se takve stvari više ne dese. Da kroz empatiju, koja je zbilja najjače oruđe pozorišta, pokušamo da pokažemo kako se čovek oseća u jednoj takvoj situaciji i zašto je bitno da se stvari više ne dešavaju – pojasnio je za naš portal reditelj Stevan Bodroža.
Bodroža dodaje i da mnogo voli “Infant” jer je oduvek bio rasadnik interesantnih ideja i presek modernog pozorišta, koji publici svaki put ponudi duboko zaranjanje u to šta je savremeni teatar. Da je zaista tako, uverila nas je i glumačka ekipa iz predstave “Post kvartet” koja je na osnovu scenskih slika budila maštu publike i motivisala je da stvori svoj sopstveni teatar u glavi.
Predstava „Post kvartet“ se hronološki događa posle kraja drame „Kvartet“ Hajnera Milera, kada Žena (Mertej) ostaje sama. U želji da sazna zašto je tako nemoćna, Žena svojim telom rekreira emocije, iskustva i situacije, koje su je dovele u (ne)poznati prostor. Ona je u funkciji, ali i u sukobu sa Duhom prostora koji čas podstiče, a čas nadgleda celokupnu scensku igru. Muzika koja se uživo izvodi na sceni, a koja pomaže Ženi da se pripremi za prelaz u novi Život, čitavom performansu daje specifičnu umetničku notu, dok sjajna interpretacija likova ostavlja snažan utisak i otvara novu dimenziju ljudske svesti.
Drugo veče 45. INFANT festivala završeno je otvaranjem izložbe Efemera kolektiva u klubu „Tribina mladih“ u KCNS.
Nedeljka Borojević