Председник Покрајинске владе Игор Мировић обишао је данас заједно са потпредседницом Владе Србије и министарком грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зораном Михајловић радове на изградњи брзе пруге Београд–Будимпешта, на деоници Стара Пазова–Нови Сад.
Председник Мировић је изразио захвалност Влади Србије, Руским државним железницима и руској држави, која је учинила све да овај пројекaт већ сада буде изведен на најефикаснији начин.
„Крајем 2021. године ћемо моћи да из Новог Сада за пола сата дођемо до Београда“, казао је Мировић и нагласио да морамо веровати у овај пројекат и српско-руску сарадњу из које су произашли многи конкретни пројекти.
Он је још додао да је овај пројекат веома значајан за грађане у Војводини, јер је реч о најважнијем правцу који ће повезати Београд, Стару Пазову, Инђију, Сремске Карловце, Петроварадин и Нови Сад.
Министарка Михајловић је нагласила да је значајна вест да је на брзој прузи Београд – Будимпешта постављено готово 17 километара нових колосека пруге, где ће се ићи возовима 200 километара на сат.
Она је нагласила да Србија први пут гради брзу пругу, и додала да Влада Србије улаже и у реконструкцију пруга, те је у протекле две године рађено не обнови готово 500 км регионалних пруга.
„Ова пруга од Београда до Будимпеште је веома значајна за Србију и њене грађане. Радимо је са партнерима из НР Кине, а на најтежој деоници ради је једна од набољих светских компанија РЖД из Русије“, нагласила је Михајловић и додала да је ово европски коридор који показује шта Србија ради и на који начин се повезује са светом.
Радови не отвореној прузи Стара Пазова-Нови Сад вредни су 247,9 милиона долара, а изводи их руска компанија РЖД Интернешнл. Предвиђено је да деоница буде завршена до краја децембра 2021. године. Модернизација и изградња двоколосечне железничке пруге укључује и изградњу тунела и вијадукта „Чортановци“.
Обиласку радова присуствовали су амбасадор Руске Федерације у Србији Александар Чепурин, као и представници извођача радова, руског РЖД Интернешнела, и инвеститора “Инфраструктуре железнице Србије”.