![](https://i0.wp.com/vojvodjanskevesti.rs/wp-content/uploads/2022/05/www.kcns_.org_.rs_2022-05-12_13-05-07_dobrivoj-rajic-1-1024x1024-1.jpg?fit=1024%2C1024&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/vojvodjanskevesti.rs/wp-content/uploads/2022/05/www.kcns_.org_.rs_2022-05-12_13-05-07_dobrivoj-rajic-1-1024x1024-1.jpg?resize=640%2C640&ssl=1)
„У тренутном представљању своје Унутрашње слике, Добривој Рајић после година сликања слике изнутра или унутрашњости, нуди сонде, процепе и листање слојева слике. Рекло би се на први поглед да је то инверзан поступак или чак обртање следа истраживања и грађења слике у процесу испитивања унутрашњих, онтолошких слојева представе. Наслојавање фактура и структура, слојева тактилног реалитета и интелектуално емоционалних склопова и потки, сусрети цитата реалног и имагинарног, сећања и инвенције које је могуће пратити кроз дуг процес Рајићевог истраживања у овом тематском оквиру, присутни су и у рецентној поставци, јасни, видљиви и препознатљиви. Ипак кроз сонде, процепе и продоре аутор се ретроспективно враћа интелектуалној нутрини представе. Љуштећи слојеве наталоженог искуства, доживљаја и досегнуте представе, уметник покушава да оживи и динамизује односе почетне идеје, емоционално интелектуалне артикулације рада и коначног исказа. Ово вирење и откривање интиме слике и њеног настанка је покушај невербалног приказа и објашњења. У таутолошком поступку Рајић настоји да се слика представи и објасни собом, те да слојевитост знакова и значења свих аспеката и елемената стварања и презентације приказа учини видљивим, како би се очувала свест о њиховом постојању. Сондирање и ретроспективна евокација у Рајићев рад ушли су кроз искуство са конзервацијом у којој се на тај начин техничким поступцима открива део по део првобитне замисли и изгледа, али и слојеви различитих времена и схватања. Коначан склоп који нуди ова фаза Унутрашње слике могао би се конзерваторским речником одредити као симултана слојевита презентација с очувањем интегритета и битних карактеристика свих наслојених значења и поступака. У развојном смислу, ово је фаза у којој четврта димензија слике постаје видљива. Остаје питање: којим путем даље? Видећемо.”
Дејан Радовановић
You must be logged in to post a comment.