Miodrag Ninić
Mina Piščević (Beograd, Srbija, 1987) diplomirala je 2010. godine na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, Odsek za grafički dizajn. Bavi se fotografijom, grafikom, instalacijom u prostoru. Izlagala je na više samostalnih i grupnih izložbi i projekata. Vodila KRZD – Kreativnu radionicu za decu u DKC Majdan u Beogradu, osnivač je i kreativni koordinator udruženja „Kulturforum ODKR’’. Član je ULUPUDS-a od 2014. sa statusom slobodnog umetnika. Učesnica na umetničkoj koloniji o Produkt dizajnu kao i na samostalnoj izložbi „Scaled”, u Handžu, Kina 2015.
Izložba fotografika na staklu autorke Mine Piščević biće otvorena u ponedeljak, 1. jula u 20 časova u Malom likovnom salonu Kulturnog centra Novog Sada. Izložba se može pogledati svakog radnog dana od 10 do 20 časova i trajaće do 12. jula.
Mina Piščević predstavlja se po prvi put novosadskoj publici fotografikama na staklu, koje su nastale u okviru ciklusa Zapisi, Trenuci i Daljina od 2016. godine do danas. Izložba takođe prikazuje i aktuelne radove koji se nadovezuju na pomenute prethodne cikluse i razvijaju njihovu poetiku.
Mina pripada mlađoj generaciji beogradskih umetnika kojima je neposredni kontakt sa svakodnevicom osnovna inspiracija. Ona u svom radu estetizuje, a ponekad i monumentalizuje trenutne opažaje kojima daje specifičnu likovnost i sopstvenu poetiku. Autorka prenosi fotografije u oblik rasterske zrnaste grafike, te u procesu njihove transformacije stvara novu estetsku formu koja početni autorov utisak približava posmatraču i čini ga upečatljivim. Zabeležena mesta odražavaju duh zaboravljenog vremena koje ona svojom estetskom formom simbolički oživljava. Poetizovni pejzaži, detalji prirode, vešto izabrane gradske vedute i detalji enterijera sa ponekim – gotovo zalutalim, ljudskim likom. Večni i tihi, ovi prizori simbolično stoje naspram urbane svakodnevice iz koje autorka odlazi u svet prirode i umetnosti kako bi u njima pronašla mir koji savremenom urbanom čoveku nedostaje. Izborom sižea i tehnikom transponovanja fotografije u rastersku garfiku koja se zatim štampa na transparetnoj staklenoj podlozi, umetnica postiže igru udaljavanja i približavanja u kojoj se otkrivaju neočekivani uzajamni odnosi i naslućuje težnja za trajnim vrednostima.
Transtaprentna staklena podloga na kojima se odražava zamišljeni prikaz omogućava posmatraču višeslojnu percepciju. Naime, staklena površina u zavisnosti od produkcije same postavke na koje reaguje sunčeva svetlost omogućava različitost prikaza i doživljaja dela. Mina kroz istraživanje spoja materijala i tekstura odlazi još dalje u stvaranje trodimenzionalnih objekata. U pitanju su dizajnerski produkti u vidu dizajna savremenih komada nameštaja. U saradnji sa proizvođačima stakla i metala, „Konkav Konvex” i „Gir” autorkini radovi dospevaju i u industrijsku proizvodnju kao korak dalje kroz spajanje likovnosti i upotrebnih predmeta.
You must be logged in to post a comment.