Наговештај страха,
Инвазија интуиције,
Ритам
У кругу јединства.
Као што је и својствено раду визуелног уметника, сами радови говоре за себе најбоље, али већ из њихових назива назиремо суштину. Примећујемо наговештај слободе, отпора свакодневници, устаљеном и предодређеном.
Реалност и свакодневница испуњени су страховима, грчевима и друштвеним правилима који човека одвлаче све више од сопствене природе и она остаје заробљена дубоко у нама, у нашем подсвесном. У том намету једина истинска слобода налази се у стварању и креацији. Управо тамо налази се бесконачни свет Димитрија Станковића. Он у свом раду истражује сопствену слободу, њене бесконачне просторе и тајне које се у њој крију, прецизно усмерен ка материјализовању невидљивог и скривеног у свет опажајног и чулног. Током стварања уметник истражује своје подсвесно, копа по својим најдубљим тајнама и најфинијим осећањима. Те моћне дубине његовог бића, Димитрије без стида, трансформише у графику и тако своје најинтимније истине објављује свима. Те експресије душе постају видљиве и доступне за упијање и субјективну импресију посматрача. Уметникове тајне постају и наше, његова слобода подстиче нашу слободу, покреће емоције и иако долази из тишине, гласно позива на буђење креације у нама самима.
Марко Вукосав
О изложби:Сама изложба представља пресјек радова насталих у току протекле четри године на АУБЛ. Прва идеја јесте упознавање са графиком као посебним језиком у ликовном свијету, односно инсистирање на графичкој технологији као на примарној ствари при настанку сваког графичког листа. Оно занатско (физичко) је најтежи изазов при самој обради матрице и на крају штампи исте, док се поетика сама појави на крају сваке ликовне представе унутар графичког листа.
Појам експеримент је неминован јер он отвара и оно свјесно, односно несвјесно у нама. Такође, експеримент је важан појам за саму графичку технологију која и дан данас има иновације у самим графичким техникама. Покушавам да усвојим разне приступе као и комбиновање разних техника, гдје је циљ да се стекне лични рукопис (линорез, колографија, линогравура).
Захвалан сам професорима који су ме упознали са тим традиционалним, класичним свјетовима односно медијма, међу којима је графика као специјална дисциплина која једина може да даје мултиоригинале.
О изразу:
Ликовни израз је лишен предметног, материјалног свијета јер је сама бит у оном невидљивом. Радови говоре баш о томе, говоре о другим димензијама унтар нас самих. Свеукпан скуп мисли, жеља и осјећања је конкретизован унутар заданог формата у графичком језику, у техници линореза, линогравуре и колографије. Скице постоје у нама прије сваког почетка, па их преносимо на одговорајуће подлоге. У личном случају их елиминишем као такве, упуштам се у једно слободно ликовно компоновање у виду директног резања, гребања, љепљења на матрици. Појам експеримент је значајна метода у сваком облику, она допушта том невидљивом да се лакше визуализује у сваком смислу. Циљ самог истраживања јесте једно енергетско путовање, гдје се кроз технолошке и ликовне проблеме тражи баланс односно хармонија истих. Експериментисање енформелистичког правца у раду у техници високе и дубоке штампе и графичког отиска.
Димитрије Станковић
You must be logged in to post a comment.