Реситал Мирослава Поповића-клавир 28. септембра у Градској кући

У оквиру музичког програма Културног центра Новог Сада биће одржан реситал Мирослава Поповића (клавир) са гошћама Јеленом Шаренац (флаута) и Душицом Половином (виола). Догађај ће бити одржан у среду, 28. септембра 2022. године у Свечаној сали Градске куће с почетком у 19 часова. На програму: Доменико Скарлати, Габријел Форе, Клод Дебиси, Франсис Пуланк и Камиј Сен-Санс. Улаз је слободан! Добро дошли! Мирослав Поповић (1985). Од пете године се учио свирању клавира у новосадској Музичкој школи „Исидор Бајић“ са професорком Иваном Брановачки, у чијој класи је довршио школовање. Дипломске студије наставио је са Владимиром Огарковим, гостујућим професором из Русије, на Академији уметности у Новом Саду, где је дипломирао 2008. године. Учио је и саветовао се код бројних еминентних професора и уметника. Од признања која је стекао током школовања издвајају се: Прве награде на Такмичењу младих пијаниста Југославије у Нишу 1995. и 1996. године, Прва награда на Меморијалу „Исидор Бајић“ у Новом Саду 2002, Специјална награда „Фредерик Шопен“ на истом такмичењу, Прва награда на Такмичењу младих пијаниста у Шапцу 2003. године. Наступао је у бројним салама широм  земље – солистички, с оркестром и као члан камерних састава. У улози пијанисте и композитора/аранжера сарађивао је са новосадским гудачким оркестром Camerata academica, са младим уметницима: Радослава Воргић-Журжован (сопран), Верица Пејић (сопран), Љиљана Лишковић (сопран), Бисак Јожеф (виола), Немања Совтић (тромбон), Горан Ерић (труба), Лидија Кнајп (флаута), Теодора Бољанац (виолина), Јелена Шпановић-Шаренац (флаута), Љубо Дивац (клавир), новосадски квартет Билитис, новосадска клапа Панон – као и са младим композиторима Војводине: Ведран Феризовић, Светозар Нешић, Иван Марковић, Љубомир Николић, Станислава Гајић, Доротеа Вејновић и други. Од 1994. године до данас остварио је неколико радијских и ТВ-снимака за РТВ Нови Сад, укључујући и клавирски реситал снимљен 2012. године у новосадском Студију М. Радио је на идејном пројекту и остварењу студентског фестивала „А Фест – Robert Schumann“ у Новом Саду 2007. године, као члан уметничко-организационог савета Фестивала и био уметнички руководилац А-Феста у едицији 2009. године под насловом „Klasicizam vs. neoklasicizam“. Учествовао је у новинарским и радионицама за музичку критику у оквиру новосадског фестивала „НОМУС“ и у организацији Завода за културу Војводине. Бави се стварањем оригиналних композиција и аранжмана за стандардне и нестандардне музичке саставе. Неки од њих изведени су у новосадској Синагоги, на фестивалу „Позоришни маратон“ у Сомбору и у оквиру манифестације „Дочек 7528.“ у Новом Саду. Концертна фантазија на Увертиру Моцартове „Чаробне фруле“ Мирослава Поповића, за два клавира и оркестар, снимљена је у Салцбуршком „Моцартеуму. Циклус „Варијације-слике“ М. Поповића налази се у збирци „Избор композиција за клавир аутора из Србије“, сачињеној по поруџбини Конзерваторијума за музику у Женеви. У периоду од 2008. до 2022. године ради као професор клавира и корепетитор у сомборској Музичкој школи „Петар Коњовић“, а ученици из његове класе освојили су низ награда на домаћим такмичењима. Од 2020. године студент је докторских студија клавира на Факултету музичке уметности у Београду, у класи редовне професорке Наташе Митровић. Од 2022. године ангажован је на новосадској Академији уметности као стручни сарадник корепетитор на гудачкој катедри. Живи у Новом Саду. Јелена Шаренац (1984). Основно музичко образовање стиче у Руми у класи проф. Зорана Рашковића, даље школовање наставља у Београду у музичкој школи „Јосип Славенски“ у класи проф. Љубомира Димитријевића. Завршила је Факултет музичке уметности у Београду у класи проф. Љубише Јовановића. Специјалистичке студије завршава такође на ФМУ у Београду. У досадашњем раду млада флаутискиња одржала је велики број концерата и освојила бројне награде на фестивалима, републичким и међународним такмичењима, од којих би требало издвојити две Специјалне награде 2005, Другу награду на Републичком такмичењу и три Треће награде, такође на Републичком такмичењу. Вишегодишњи је члан квартета флаута „СИНФОНИКО“ са којим је остварила завидан број концерата. Са овим квартетом освојила је и бројне награде од којих се истичу: Сусрети флаутиста „Тахир Куленовић“ (2005, лауреат такмичења); Међународно такмичење у Панчеву (2005, Специјална награда). Члан је и квартета „Квадрема“, који сарађује са композиторима новог доба. Сарађује са младим композиторима при премијерним извођењима њихових дела. Похађала је многе мајсторске курсеве код запажених флаутиста из земље и иностранства. Редовно свира и на отварањима бројних сликарских изложби и песничких вечери. Вишегодишњи је члан Хора флаута „Београдска сиринга“ при Народном позоришту у Београду, са којима редовно наступа. Концертне сезоне 2007/2008. наступала је у моноопери „Дневник Ане Франк“ у позоришту Мадленијанум, и од тада је хонорарни члан тог позоришта. Од концертне сезоне 2008/2009. члан је Народног позоришта у Београду. Стални је сарадник оркестра „Камерата Сербика“, са којим је одржала велики број концерата, сарађујући са водећим диригентима и солистима данашњице. Редовни је гост Црногорског симфонијског оркестра. Члан је квартета флаута „ЕОЛИАН“, члан је трија 2.1 флаута и трија Атараксија. Члан је Ансамбла флаута „Флаутино Лола класик“. Током прве године специјалистичких студија била је сарадник у настави проф. Љубише Јовановићае. Током те године одржала је велики број концерата под називом „Дидактички концерти“ по градовима широм Србије. У оквиру концерата практикован је разговор, као и рад са децом из средина у којима су наступали. Педагошким радом се бави од 2007. у Музичкој школи у Крушевцу, затим и у МШ „Вучковић“, освајајући бројне награде. С циљем напредовања ученика осмислила је концертни циклус под називом „Радост флауте“, на ком су сваког месеца наступали ученици у концертним салама СКЦ-а, Културног центра НБГД… За 8 месеци одржано је 10 концерата. То је дало велике помаке у ослобађању треме код деце. Уједно су практиковане честе консултације са професорима, као и семинари… Стреми даљем усавршавању. Тренутно ради као наставник флауте у МШ „Станислав Бинички” у Београду, где остварује запажене резултате у области педагогије. Сарађује са свим оркестрима, а од сезоне 2018/2019. ангажована је на месту 1. флауте у Опери и театру „Мадленијанум.

Душица Половина (виола) доктор уметности, редовни професор. Рођена је у Новом Саду, где је још као студент одржала свој први солистички концерт у Студију „М“ (1986). После завршених основних студија виоле на Академији уметности у Новом Саду у класи професора Ласла Хорвата, Душица Половина наставила је да се усавршава на магистарским и докторским уметничким студијама, на Факултету музичке уметности у Београду, прво у класи професора Петра Ивановића, а затим под менторством професора Дејана Млађеновића. Упоредо се усавршавала на мајсторским курсевима, што је довело до редовне коцертне активности на солистичком плану. Солистичке концерте Душица Половина одржала је широм Србије и региона, радећи на афирмацији виоле као солистичког инструмента. Сарађивала је са пијанисткињама Маријом Ђармати, Марином Микић и Катарином Радојичић-Фиревски. Душица Половина је 1997. године учествовала на Међународном такмичењу виолиста Јурија Башмета у Москви. Свестрана оријентација Душице Половине огледа се у усмерености на камерну музику и оркестарско свирање. Сарадња са значајним бројем еминентних солиста и диригената, како домаћих тако и иностраних, формирала ју је у врсног оркестарског музичара. У том својству учествовала је на следећим фестивалима: НОМУС, БЕМУС, Охридско лето, Будва-град театар, Мајске вечери и Котор Арт. У својству члана камерног ансамбла Душица Половина остварила је гостовања у БиХ, Хрватској, Словенији, Македонији, Црној Гори, Румунији, Немачкој, Русији, Холандији, Аустрији, Француској и Италији. У периоду од 1999. године до данас у класи Душице Половине дипломирало је преко тридесет студената. Њихово деловање запажено је у водећим камерним, оперским и симфонијским оркестрима, као и у музичким школама у Србији и иностранству. Од 2006. до 2012. године Половина је била шеф Катедре за гудачке инструменте на Академији уметности у Новом Саду. Докторирала је на Факултету музичке уметности у Београду, тезом „Компоненте експресије у делима за виолу и клавир Роберта Шумана и Јоханеса Брамсаˮ. У оквиру програма Erasmus одржала је семинар за студенте виоле у Љубљани (2021).

Фото: Oli Poppins и Мима Врбашки