Ciklus
NOVI ZVUČNI PROSTORI
Sreda, 4. decembar 2019.
Gradska kuća, Svečana sala, u 20 časova
KONCERT
O SVETLOSTI, O NEŽNOSTI
NADA KOLUNDŽIJA
(klavir)
Ulaz slobodan, dobro došli!
PROGRAM
Irena Popović
O večnom talasu koji nikada nije udario o pramac broda i liniju horizonta (2019)
Sećaš li se (2019)
Aleksandar Damnjanović
Anastasima (2018)
Ivan Elezović
Jedan i po / One and a half (2019)
-za klavir i klavir igračku-
Dušan Bogdanović
Lallaby / Uspavanka (2019)
Miloš Raičković
Duet without you / Duet bez tebe (2011)
Aranžman: Nada Kolundžija (2019)
Miroslav Miša Savić
O svetlosti, o nežnosti, o mraku (2019)
-za klavir i traku-
Zoran Hristić
Intima (2018)
Vuk Kulenović
Virdžinal (1982)
Teodora Stepančić
Places, keybords – insade / Predeli, klavijature – unutrašnjost (2019)
-za klavir i traku-



Nada Kolundžija je koncertna pijanistkinja, pasionirani promoter savremene muzike. Održala je preko hiljadu koncerata u dvadeset osam evropskih zemalja, i širom sveta (SAD, Kanada, Meksiko, Kina, Indija, Tajland). Gostovala je na brojnim festivalima i dobitnica je internacionalnih nagrada i priznanja.
Godinama je beogradsku publiku upoznavala sa delima „klasika“ 20. veka i proširivala svoj repertoar kompozicijama savremenih autora. Na njenom obimnom repertoaru uvek su se nalazila i dela domaćih kompozitora, od kojih su joj mnoga i posvećena. Veliki broj kompozicija izvela je premijerno.
Njeni solistički nastupi osobeni su po imaginativnim programima i visoko ocenjenim interpretacijama. Svoje nastupe je obogatila i sviranjem prepariranog klavira, klavira igračke, snimljenih zvučnih matrica, višemedijskim konceptima, četvrt stepenom muzikom za 2 klavira itd. Redovno nastupa sa svojim bratom, Jovanom Kolundžijom, violinistom internacionalne karijere. Bila je dugogodišnji saradnik ansambla
Les AMIS iz Toronta. Tokom sedamdesetih i osamdesetih godina 20. veka bila je član beogradskog
Ansambla za drugu novu muziku koji je ponovo aktivan posle 40 godina.
Uporedo sa umetničkom karijerom, radila je na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu (1981–2015). Zainteresovala je mnoge mlade muzičare za savremeni muzički izraz i sa studentima u više navrata organizovala godišnje koncerte. Umetnički je direktor Centra lepih umetnosti Jovana Kolundžije „Guarnerius“ od njegovog osnivanja, 2001. godine.
U promociji nove muzike, Nada se ne fokusira samo na pijanistički repertoar, već podržava inovativne načine umetničkog izraza. Kao umetnički direktor prvog međunarodnog festivala elektronske višemedijske umetnosti, elektronske i radiofonske muzike
Art of Sounds (2008) inicirala je i organizovala promociju više od 40 radova umetnika iz Australije, Kanade, SAD i Azije.
Nada Kolundžija rođena je u Beogradu 1952. godine. Klavir je učila kod Ružice Radenković u Muzičkoj školi „Josip Slavenski“. Diplomirala je u klasi Dušana Trbojevića na Muzičkoj akademiji u Beogradu (1975), a specijalizirala kod Zoltana Kočiša na Muzičkoj akademiji „Franc List“ u Budimpešti (1977). Usavršavala se na majstorskom kursu Šandora Falvaija (Pečuj, Mađarska, 1977).
NAGRADE I PRIZNANJA:
Nagrada ALBUM GODINE godine 2017. revije Muzika klasika za izdanje
UDAH/IZDAH: Mala antologija muzike za klavir (1914– 2014)
Beograd, 2016. Nagrade za životno delo Udruženja muzičkih umetnika Srbije
Roterdam, 1981. i 1984. Diplome na Međunarodnom takmičenju za interpretaciju savremene muzike Fondacije Gaudeamus
Beograd, 1981. Nagrada Socijalističke omladine Srbije „Smeli cvet“ za rezultate postignute u stvaralaštvu mladih
Zagreb, 1980. Nagrada Sedam sekretara SKOJ-a za muzička ostvarenja
Beograd, 1980. Nagrada SIZ-a kulture Beograda za najbolje ostvarenje u 1979. godini za izvođenje dela Arnolda Šenberga
Roterdam, 1979. Treća nagrada na Međunarodnom takmičenju pijanista Arnold Šenberg
NOMINACIJE ZA NAGRADU GRADA BEOGRADA:
2015. Ciklus od 3 koncerta pod nazivom
Moja mala koncertna antologuja muzike za klavir
2011. Višemedijski projekat
Muzički cirkus Džona Kejdža – Kuća puna muzike
2006. Valceri 20. i 21. veka
Uvrštena je u
Leksikon uspešnih ljudi Srbije u izdanju internacionalne izdavačke kuće
Oxford book
FESTIVALI:
Dubrovačke letnje igre
Ohridsko leto
Festival savremene muzike
Music Biennale Zagreb
CHINCH predstavlja – Kompozitori u prvom licu, Beograd
Cervantino festival, Guanahuat, Meksiko
Interfest, Bitola
Hvarske letnje priredbe
A tempo, Podgorica
Guitar Art festival, Beograd
Svetska izložba EXRO, Sevilja
Ring Ring festival, Beograd
soundaXis, Toronto
BEMUS/ Beograd
Muzički Temišvar
Međunarodna Tribina kompozitora, Beograd
Festival kamerne muzike, Niš
Festival Ljubljana
CONTRASTS, Lavov
Festival Lasciar vibrare, Beograd
KIJEV MUSIC FEST
BELEF, Beograd
PLANUM Festival, Budimpešta
Festival izvođačke umetnosti povodom 60.tog rođendana H.M. kralja, Bankok
Srpski mesec kulture, London
NOMUS, Novi Sad
Avaton Music Festival, Limasol
KONCERTNE SALE:
Salle Gaveao, Pariz
Conservatorio di Musica Santa Cecilia, Rim
Kennedy Center, Vašington
New England Conservator, Boston
Berklee College of Music, Boston
Steinway Hall, Njujork
La Chapelle, Montreal
Ujedinjene nacije – Dag Hammarskjold Auditorium, Njujork
Brown Hall, Boston
Theater am Turm, Frankfurt
McGill University, Toronto
Great Hall, University of Toronto
Lisinski, Zagreb
Nehru Memorial Auditorium,, Nju Delhi
Kosovel Hall, Ljubljana
Zadužbina Ilije M. Kolarca, Beograd
Goethe Institut, Amsterdam
Njene interpretacije zabeležene su na brojnim snimcima radio i televizijskih kuća u Srbiji i bivšoj Jugoslaviji, kao i na 5 long-plej izdanja (Suzy, PGP, RTB, Diskos/SKC) i 7 kompakt diskova (CeSUF, Guarnerius, Doberman-Yppan. Vertical Jazz).
Related
You must be logged in to post a comment.