Koncert za dva instrumenta: Vesna Jansens i Dušan Stojanović 24. aprila u Gradskoj kući

Ciklus: Paviljon muzike

KONCERT ZA DVA INSTRUMENTA

Vesna Jansens, violina

Dušan Stojanović, violončelo

Gost:

Dušila Polovina, viola

Sreda, 24. april 2019.

Svečana sala Gradske kuće, u 20:00 

Ulaz slobodan

 

P R O G R A M

Godar

AUBADE op.133

Andante quasi adagio

Andantino

Hajdn

Duo  u D  duru  Hob.VI:4

Poco Adagio

Tempo di menuetto

Allegro

Betoven

Duo za violinu i violončelo u C  duru br.1

Allegro comodo

Larghetto sostenuto

Rondo Allegretto

Despić

DIVERTIMENTO za violinu i violončelo op. 201 (2009)

Rolla

Duo za violinu i violu op.13 br.3 u B  duru

Andantino

Tema Rossini

Kao gost na violi prof. dr Dušica Polovina

Hendl –  Halvorsen

Passacaglia

Vesna Jansens – violinistkinja, posle završene magistrature na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, odlazi na specijalizaciju na Kraljevski konzervatorijum U Briselu (Belgija), gde dobija i mesto drugog soliste (prvih violina) u orkestru Nacionalne opere T.R.M., delujući uporedo i kao kamerni muzičar u okviru ansambla Arcan. Po povratku u zemlju 1989. pa do danas zauzima značajno mesto na našoj muzičkoj sceni, kao koncertmajstor Beogradske filharmonije i Simfonijskog orkestra RTS, (sa kojima je nastupala i kao solista), Vojvođjanskih filharmoničara, Teatra i opere Madlenijanum; kao član i vođa mnogobrojnih kamernih ansambala: Beogradski gudački kvartet, Beogradski barokni kvartet, Klavirski kvintet Erato,Beogradski klavirski trio, Kamerni orkestar Pro Klasika, Jevrejski kamerni orkestar, a od 1994. do 2011. obnovila je rad Srpskog gudačkog kvarteta Mokranjac, sa kojim je nastupala širom Srbije i u inostranstvu, i snimila kompakt disk sa delima Mocarta, Betovena i Bramsa u izdanju PGP. Osim što u svojoj karijeri neguje raznovrsnu kamernu muzičku literaturu, Vesna Jansens je aktivna i kao solista, ostvarujući i brojne trajne snimke za Radio Beograd. Pomenimo Koncert za violinu Jovana Bandura, Seosku sonatu Milovana Filipovića (na autorskom kompakt disku kompozitora), koncert H. Vijenjavskog br.2, Mocartovu Sinfoniju končertante u ulozi violiniste i violiste (snimljeno sinhronizovano) i mnoga druga dela. Sa harfistkinjom Ljiljanom Nestorovskom učestvovala na festivalima Mermer i zvuci (Aranđelovac), BELEF (Beograd), Baščaršijske večeri (Sarajevo) i svirala dela Pabla de Sarasatea u Matici srpskoj u Novom Sadu i Svečanoj sali Skupštine grada u Beogradu. U saradnji sa pijanistkinjom Zarifom Ali Zade svirala je sonate Ravela, Prokofjeva, dela Azerbejdžanskih i srpskih kompozitora Vasilija Mokranjca i Miloja Milojevića u značajnijim salama u Beogradu: Kolarčevoj zadužbini, Galeriji SANU, Kulturnom centru Beograda, Svečanoj sali Skupštine grada Beograda. U ulozi violiste u gudačkom triju Constantinus snimila je i kompakt disk J.S.Bah- Goldberg varijacije. Vesna Jansens je redovni profesor na Katedri za kamernu muziku na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, koncertmajstor Opere i teatra „Madlenijanum“ i stalno gostujući koncertmajstor orkestra Nacionalne opere u Beogradu. Dušan Stojanović, violončelista, rođen je u Beogradu. Muzičko obrazovanje je stekao u muzičkim školama Dr.V.Vučković i K.Stanković, a zatim na Fakultetu muzičkih umetnosti gde je diplomirao u klasi prof. F. Jakovčić. Po završetku studija u Beogradu, pohađa majstorsku klasu violončela kod profesora Majkla Flaksmana (SAD) i kao redovan student postdiplomskih studija kod istog profesora, stiče diplomu Koncertanta na konzervatorijumu u Šafhauzenu u Švajcarskoj. Usavršavao se na majstorskim kursevima u nekadašnjoj Jugoslaviji i inostranstvu kod pedagoga: Danijel Šafran, Boris Pergamenšikov i Frederik Lodeon. Značajniji kursevi su: Muzički kamp u Grožnjanu, Letnja Akademija u Nici (Francuska), Vinermajsterkurse u Beču u Austriji i Karl Fleš Akademiji u Baden-Badenu u Nemačkoj. Dugogodišnji je član kamernog ansambla Beogradski gudački kvartet, sa kojim je nastupao na brojnim koncertima i muzičkim festivalima u zemlji i inostranstvu (u Italiji, SAD, Nemačkoj i bivšim jugoslovenskim republikama) i sa kojim je snimio četiri CD-a. Bio je prvi čelista kamernog orkestra Beogradska Sinfonieta, sa kojim i dalje povremeno nastupa, a od 2003. godine je prvi čelista i solista Kraljevskih gudača Sv.Đorđa. Sa ovim ansamblom je učestvovao na više turneja u inostranstvu (Italija, Austrija, Nemačka, Norveška, Bosna, Crna Gora, Mađarska) i snimio je CD kao solista u delima M. Marea i F. Kuprena. 2013. godine je izdat i CD diskografske kuće MASCOM u kome se pojavljuje kao solista. Nastupao je kao solista i sa Simfonijskim orkestrom RTS i Simfonijskim orkestrom Umetničkog ansambla Stanislav Binički.             Često nastupa sa pijanistkinjom Radmilom Stojanović kao kamerni ansambl Duo Stojanović. Od aktivnosti dua izdvajaju brojne koncerte u Beogradu i drugim gradovima u Srbiji, nastupi na međunarodnom festivalu Čelo fest u Beogradu, humanitarne koncerte za decu sa posebnim potrebama, saradnja sa brojnim centrima za kulturu u Srbiji, saradnja sa SOKOJ-em, kao i saradnja sa Sekretarijatom za kulturu Beograda na nekoliko projekata. U oktobru 2015. su imali nastup u okviru svetske izložbe EXPO 2015 u Milanu, u Italiji. Snimili su dva CD-a, prvi sa delima francuskih kompozitora Kloda Debisija i Gabrijela Forea i drugi sa delima srpskih kompozitora za violončelo i klavir kao živi snimak koncerta na Čelo festu. Dušan Stojanović je od 2001. godine stalno angažovan kao vođa deonice violončela i solo čelista Simfonijskog orkestra RTS  Umetničko – pedagoški razvoj Dušice Polovine (viola)odvijao se na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, od 1994. godine, prvo u svojstvu asistenta u klasi profesora Lasla Horvata, potom u svojstvu docenta i vanrednog profesora, a trenutno i redovnog profesora.  Posle završenih osnovnih studija viole na Akademiji umetnosti u Novom Sadu u klasi profesora Lasla Horvata, Dušica Polovina nastavila je svoje usavršavannje na magistarskim i doktorskim umetničkim studijama, na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, prvo u klasi profesora Petra Ivanovića, a zatim pod mentorstvom profesora Dejana Mlađenovića. Doktorirala 2016. godine u Beogradu. Uporedo se usavršavala na majstorskim kursevima, što je dovelo do redovne kocertne aktivnosti na solističkom planu. Solističke koncerte Dušica Polovina je održala u Novom Sadu, Beogradu, Somboru, Subotici, Zrenjaninu, Sremskoj Mitrovici, Valjevu, Šapcu, Bačkoj Topoli, Novom Kneževcu, Kotoru i Herceg Novom, radeći na afirmaciji viole kao solističkog instrumenta. Snimci sa održanih koncerata sačuvani su na dva promotivna kompakt-diska u izdanju Radija Novog Sada. Svestrana orijentacija Dušice Polovina ogleda se u usmerenosti na kamernu muziku i orkestarsko sviranje. Preko dvadeset godina Dušica Polovina bila je vođa deonice viola u kamernim, operskim i simfonijskim orkestrima. Saradnja sa značajnim brojem eminentnih solista i dirigenata, kako domaćih tako i inostranih, formirala ju je u vrsnog orkestarskog muzičara. U tom svojstvu učestvovala je na sledećim festivalima: NOMUS, BEMUS, Ohridsko leto, Budva-grad teatar, Majske večeri i Kotor Art. U svojstvu člana kamernog ansambla Dušica Polovina ostvarila je gostovanja u Holandiji, Austriji, Francuskoj i Italiji. U periodu od 1999. godine do 2013. godine u klasi Dušice Polovine osnovne studije viole završila su dvadesetdva studenta, a magistarske studentudije tri studenta. Njihovo delovanje zapaženo je u vodećim kamernim, operskim i simfoniskim orkestrima kao i u muzičkim školama u Srbiji. Značajan doprinos široj društvenoj zajednci, Dušica Polovina, dala je i učešćem u radu NUN-veća Akademije umetnosti, kao šef Katedre za gudačke instrumente tokom dva mandata. Foto: privatna arhiva