КОНФЕРЕНЦИЈА „NEW DEAL 2019“ У ПРИВРЕДНОЈ КОМОРИ ВОЈВОДИНЕ

У оквиру недеље моде, Привредна комора Војводине и Serbia Fashion Week, у заједничкој сарадњи организовали су данас конференцију „New Deal 2019“ на тему синергије моде, бизниса, туризма и културе у Привредној комори Војводине. Том приликом, председник Привредне коморе Војводине Бошко Вучуревић подсетио је да је текстилна индустрија једна је од најстаријих привредних грана Србије. У својим најбољим данима, како је рекао, текстилна индустрија је запошљавала преко 250.000 радника чији су производи били тражени у свим деловим света.   „Након неколико деценија кризе, текстилна индустрија се поново буди и доживљава свој процват. У овом тренутку, у Србији послује око 2.000 активних предузећа која запошљавају преко 50.000 радника. Важан податак за привреду Србије, а тако и Војводине, је то да је текстилна индустрија извозно оријентисана са високим годишњим стопама раста од 10 до 15 одсто.  У 2019. години, остварени приход у модној индустрији износи 60 милиона евра, што чини раст од 12,2 одсто у односу на прошлу годину и сврстава Републику Србију на 93. место на листи земаља са највећим приходом овој грани привреде“, рекао је Вучуревић. Додао је да се, за период 2019-2023, очекује да ће приходи исказати годишњу стопу раста од 9,4 одсто, што би, према његовим речима, требало да резултира повећањем укупне размене на 87 милиона евра до 2023. године. „Нарочито охрабрује чињеница да се у текстилну индустрију улажу значајна финансијска средства. Захваљујући подстицајним мерама Владе, у Србију је дошао велики број познатих страних компанија, претежно из ЕУ, док се данас јављају и компаније из других делова света, нарочито из Турске. Оно што Србију чини атрактивном за развој текстилне индустрије је постојање квалитетне радне снаге, дуга традиција сарадње са водећим светским компанијама, као и бројни споразуми о слободној трговини са Европском унијом, Русијом, ЦЕФТА, ЕФТА, Турском, и другим великим тржиштима“, рекао је Вучуревић. С друге стране, истакао је да текстилну индустрију прате и проблеми који је спречавању у њеном бржем развоју. „По проценама релевантних институција, и даље се значајан проценат промета текстила налази ван легалних токова, што захтева координиран рад државних институција. Одређене анализе указују и на неопходност укрупњавања текстилних субјеката са 100 до 200 радника, који би могли да одговоре захтевима тржишта, у највећој мери страног“, рекао је Вучуревић. Он је истакао да је сада потребно да се фокусирамо на квалитет домаћих брендова како би се привукло више страних инвеститора да послују на нашем тржишту, али да, како је рекао, исто тако инсистирамо и на присутности наших дизајнера на интернационалним тржиштима. „Због свега наведеног, Привредна комора Војводине планира да у наредној години дефинише одговарајући облик организовања ове привредне гране са циљем унапређења њених делатности у АП Војводини, пошто се процењује да за то има доста простора“, нагласио је Вучуревић. Председница Serbia Fashion Week Светлана Хорват на отварању данашње Конференције, истакла је да је циљ овог догађаја да се, кроз промоцију српске моде, бавимо и развојем текстилне индустрије. „Serbia Fashion Week је покренут са идејом да развија моду као културу и с друге стране, да утичемо на оживљавање и ревитализацију текстилне индустрије. Када говоримо о индустрији уопште, бољег места нема од привредне коморе у свакој земљи. Тако да се заиста захваљујем Привредној комори Војводине и председнику Бошку Вучуревићу што нам је указао част и поверење да почнемо да радимо заједно и сарађујемо. Циљ ове Конференције је да на једном месту окупимо релевантне људе из области моде, бизниса, туризма и културе“, истакла је Светлана Хорват. Конференција „New Deal 2019“ обухватити четири панела – „Perfect mach“, „Made in Serbia“, „Trio fantastico“ и „Huston, we have a problem!“, а догађају су, између осталих, присуствовали и председник Malta Fashion Week Едријан Мици (Adrian J. Mizzi), Доналд Потард (Donald Potard) са Департмана за могу на Факултету уметности у Паризу (Paris College of Art),  менаџер маркетинга ТЦ „Променада“ Дарја Кустудија, модни дизајнер и предавач на Accademia del Lusso Весна Матијевић, власник „P…S…Fashion“ Предраг Пантовић, власница „Afrodite Mode Collection“ Афродита Бајић, Игор Тодоровић из „Атељеа Игор Тодоровић“.