Канцеларија за информационе технологије и електронску управу Владе Републике Србије саопштила је да је од данас, реализацијом још једног пројекта електронске управе, поједностављен упис ученика у 536 средњих школа у Србији.
Захваљујући сарадњи Министарства просвете, науке и технолошког развоја, Министарства државне управе и локалне самоуправе и Канцеларије за ИТ и еУправу, завршена је имплементација информационог система еУпис и у средњим школама, што ће омогућити лакши и бржи начин уписа у први разред.
Од данас, информациони систем еУпис обезбеђује приступ Регистру матичних књига по службеној дужности, али и информатизацију послова у свим средњим школама, што ће омогућити запосленима у школама да изврше распоређивање деце у новоформирана одељења.
Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић истакао је тим поводом да је велики посао завршен преписивањем матичних књига у електронски облик.
Према његовим речима, грађанима сада извод из матичне књиге може да послужи само за личне потребе, али не и као „папир више“ за посао са управом.
Од следеће године ћемо увезати све базе података које држава до сада има у електронском облику, којих је тренутно 13, и тако показати да је управа ту да олакша, а не отежа живот грађанима, поручио је он.
Информациони систем еУпис, који је ове године први пут имплементиран у систем просвете, ослободио је родитеље и ђаке обавезе да приликом уписа у први разред основне школе прилажу извод из матичне књиге рођених и потврду о пребивалишту.
Такође, овај систем је ослободио студенте на 31 факултету Универзитета у Београду да прилажу извод из матичне књиге рођених, а уместо њих су запослени у школама и факултетима приступали овим подацима по службеној дужности, што показује да је јавна управа у служби грађана.
Директор Канцеларије Михаило Јовановић истакао је да родитељи по први пут нису морали да прибављају више од 120.000 различитих докумената у папирној форми приликом уписа деце у први разред основне школе, и то захваљујући томе што је еУпис повезан са регистром матичних књига и евиденцијом о пребивалишту.
Они су, како је навео, на тај начин уштедели сате чекања на неком од шалтера јавне управе, док 12.000–13.000 бруцоша такође није морало да доставља исто толико извода из матичне књиге рођених.
Обезбеђивањем услуге еУпис омогућава се потпуно информатичко праћење поступка уписа од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја и то представља почетак имплементације новог и свеобухватног јединственог информационог система просвете.
Канцеларија за ИТ и еУправу је за запослене у свим основним и средњим школама, као и факултетима Универзитета у Београду, обезбедила квалификоване електронске сертификате за приступ информационом систему еУпис, одговарајуће обуке и упутства, као и подршку у коришћењу система коју пружа Контакт центар за подршку рада јавној управи.
У наредне две године ће се радити на формирању јединственог информационог система просвете, који ће омогућити да сви подаци о деци током целог школовања, од предшколске установе, основне и средње школе, факултета и потом запошљавања, буду на једном месту.
Захваљујући досадашњем искуству и умешности целокупног тима Владе, који ради на реформи и дигитализацији јавне управе, препознате су потребе грађана и оваквим новим системом рада дошло је до трансформације јавне управе у сервис, захваљујући чему грађани све мање морају да буду курири који носе своја документа од шалтера до шалтера.
Извор: Влада Републике Србије