– Mi smo sve vreme želeli da učestvujemo u rešavanju ovog problema, međutim, očigledno je da ova gradska vlast ima neki plan koji ne može da realizuje, a neće da se suoči sa tim i neće da prizna svoju grešku – rekao je predsednik Gradskog odbora DS-a Veljko Krstonošić.
Komentarišući ovaj predlog Durađ Jakšić rekao je da radikali, za razliku, kako je naveo, od ostalih opozicionih partija, neće likovati nad činjenicom da je pokušaj da se problemi u ovom preduzeću reše kroz javno-privatno partnerstvo, propao. – Mi smo mišljenja da je Novi Sad u ovom slučaju, konkretno vezano za tu litvansku firmu, imao više sreće nego pameti. Nije dobra vest to što se ne kreće sa rešavanjem u JKP Stan, ali je više nego dobra vest to što nam privatni partner neće biti jedna problematična, najblaže rečeno, litvanska firma Busto valda iz Kaunasa – zaključio je Jakšić. Osim o ovim, odbornici su raspravljali o još 20 tačaka dnevnog reda među kojima su i odluka da se u Železničkoj ulici postavi ploča Ignjatu Pavlasu, a na Petrovaradinskoj tvrđavi kopija broda „šajka“ koji je izradila multimedijalna umetnica Joko Ono. Takođe, doneta je odluka da se prinudnim upravnicima u Novom Sadu plaća po svakom stanu najmanje 220 dinara mesečno. Odbornici su dali saglasnost i na izmene Statuta grada kako bi se uskladio sa Zakonom o lokalnim samoupravama, Plan kvaliteta vazduha za period od 2017. do 2021. godine u kojem se navode 24 mere koje treba da se preduzmu kako bi se smanjile emisije štetnih gasova i poboljšao kvalitet vazduha, kao i na pravilnik kojim se utvrđuju kriterijumi za umanjenje računa za komunalije porodicama sa više dece u 2019. godini. Usvojene su i manje izmene programa poslovanja JKP „Put“, „Novosadske toplane“ i javnog gradskog saobraćanog preduzeća „Novi Sad“. Program GSP-a je promenjen jer se, kako je rečeno, planira zapošljavanje 85 vozača i zato što se odustalo od nabavke pet solo autobusa i 100 miliona dinara je na taj način prebačeno da se isplate preostale rate za autobuse iz 2016. godine. Komentarišući ovu odluku, gradonačelnik Miloš Vućević je rekao da postoji mogućnost da se naredne godine obnovi 50 odsto voznog parka gradskog saobraćajnog preduzeća. On je dodao i da će se pred odbornicima uskoro naći i predlog za pokretanje koncesionog postupka za Apoteku „Novi Sad“. Osim pomenutih, usvojene su i manje pravno-tehničke izmene odluka o auto taksi prevozu i odluke o javnom prevozu, kao i nekoliko kadrovskih promena u školskim odborima.
U periodu od 1. januara do 20. septembra 2018. godine budžet Grada Novog Sada napunjen je kako je to i planirano, odnsno sa 21,9 milijardi dinara ili 98,8 odsto predviđenog novca. Ipak, na rashodovnoj strani rezultat je dosta slabiji. Potrošnja je manja od planirane za ovaj period i iznosi 62,1 procenat.
– Na kapitalne rashode otišlo je 29%, a ostatak na tekuće. Nisam najzadovoljniji, ali je to svakako daleko bolje nego prošle godine. Neću sada da licitiram, ali videćete da će do kraja godine to biti neuporedivo bolje nego 2017. Pre svega što se tiče kapitalnih rashoda i mislim da ćemo imati neuporedivo manji suficit iz 2018. nego ono što smo ove godine raspoređivali iz 2017. godine – pojasnio je gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević.
Načinom raspodele gradskog budžeta nisu zadovoljni ni opozicioni odbornici koji su glasali protiv izveštaja o izvršenju bužeta u ovom periodu upravo zbog nižeg procenta na starni rashoda od planiranog, što će, smatraju odbornici SRS, proizvesti novi rekord u suficitu na kraju godine.
– SRS nema primedbi na izvršenje prihodne strane budžeta, to možemo da pozdravimo jer su se prihodi ostvarili u vrlo visokom procentu, gotovo u idealnom, međutim, zamerka je, kao i svaki prethodni put na katastrofalnu realizaciju rashodne strane budžeta. Do 30 septembra je planirano da se utroši 22 milijarede i 200 miliona, a utrošeno je svega 13 milijardi i 800 miliona i to najveći podbačaj je upravo kod rashoda koji imaju kapitalni karakter – rekao je šef Odborničke grupe SRS Đurađ Jakšić.
Osim izveštaja o izvršenju budzeta, odbornici Skupštine grada usvojili su i program reorganizacije JKP „Stan“, koji bi u stečajnom postupku trebalo da omogući da ova gradska firma opstane i uđe u ponovni postupak izbora javno-privatnog partnera.
– Očekujem da poverioci od strane grada, znači subjekti čiji je osnivač isti kao i osnivač JKP Stan, otpišu svoja potraživanja i time olakšaju poziciju JKP Stana. Ne govorim o pozajmicama, nego samo govorim o uslugama koje su međusobno vršene, jer bih ponovo istakao da veliki broj dugova je, u suštini, unutrašnjeg karaktera, da jedni drugima duguju unutar sistema Grada Novog Sada, što je verovatno u dobroj meri i iritantno – kazao je Vučević.
Osvrćući se na ovu tačku dnevnog reda opozicioni odbornici saglasni su sa time da je potrebno da se ovaj problem konačno reši, ali ne podržavaju predložene načine.