Историчар Борис Стојковски своје предавање је започео објашњењем на који је начин приступљено овој теми, да би затим рекао нешто више о томе ко су били богумили, одакле потичу, као и то које су просторе настањивали, додавши да су борбе против богумила биле вођене у Бугарској и Македонији, као и на тлу српске земље за време владавине великог жупана Стефана Немање.
Када је реч о цркви босанској др Стојковски каже: „Њихово веровање, на основу свих расположивих извора јесте да је у питању дуалистички концепт, дуалистичка јерес. Да ли је она директно богумилска или се ради о једном од деривата дуализма који је био присутан свуда у Европи и добром делу света остаје отворено питање.“ Такође, сличност између ових јеретичких веровања представља и противљење црквеној организацији. Предавач у наставку истиче и важност списа попут „Билинопољске изјаве“ из времена бана Кулина, као и можда најзначајнијег списа „Недостојнога Козме презвитера беседа на новојављену јерес богумилу“. Још један битан извор података о богумилима и цркви босанској су стећци, а причом о њима предавање је приведено крају.