Предавање геополитичког аналитичара Предрага Рајића на тему „Кампања Џоа Бајдена” (17. 1. 2022) можете погледати на нашем Јутјуб каналу.
Наглашавајући да су избори у САД 2020. били све само не обични, Предраг Рајић уводи гледаоце у причу око начина на који је Џо Бајден водио своју кампању и поразио Доналда Трампа. Према Рајићевим речима, демократама је било јасно да могу победити само ако укључе све ресурсе, а и то би било без успеха да Бајден није имао велику подршку народа. Пријатељство са Сандерсом и Обамом, окупљање широког круга важних људи, подршка бивших председника из редова демократа – само су неки од чинилаца који су допринели да Бајден има најнижи степен негативних реакција, чиме се могао наслутити његов успех на изборима. На то су указивали и резултати анкете на којој је у просеку 80 посто грађана посведочило да знају ко је Џо Бајден, чиме су потврдили његову препознатљивост у медијима. Рајић наводи да је Бајден настојао да се никоме унутар партије не замера и да блискошћу са републиканцима пошаље поруку да је управо он тај који може ујединити Америку.
Интересантан је поступак којим се Бајден послужио како би приволео припаднике дигиталне генерације да уопште изађу на изборе. Рајић истиче да је реч о једном од најбољих урадака у пропаганди у последњих неколико година и да би се могао посматрати као пример како се води кампања. Реч је о ангажовању Еминема и коришћења секвенци његовог спота за песму „Lose yourself“, прилагођених поруци коју је Бајден желео да пошаље младима (If you had one shot or one opportunity to seize everything you ever wanted in one moment, would you capture it or just let it slip?).