У ЕВРОПСКОЈ ГОДИНИ ЖЕЛЕЗНИЦЕ ПРЕЗЕТНОВАНА ВИЗИЈА БУДУЋНОСТИ РАНЖИРНЕ СТАНИЦЕ У НОВОМ САДУ

У ЕВРОПСКОЈ ГОДИНИ ЖЕЛЕЗНИЦЕ ПРЕЗЕТНОВАНА ВИЗИЈА БУДУЋНОСТИ РАНЖИРНЕ СТАНИЦЕ У НОВОМ САДУ

Данас је у Градској кући у Новом Саду, у писуству потпредседнице Владе Републике Србије и министарке за културу и информисање Маје Гојковић, министра грађевине, саобраћаја и инфраструктуре Томислава Момировића и градоначелника Новог Сада Милоша Вучевића, презентовано једно од могућих решења за Ранжирну станицу у Новом Саду. Реч је о вредној индустријској баштини Града, Покрајине и Републике Србије за коју је пројекат урадио Студио Густава Ајфела пре тачно 110 година.

Идејно решење презентовао је Kреативни конзорцијум који чине: Фондација за заштиту културне и индустријске баштине из Новог Сада, Coworking и ИТ корпоративни акцеларатор „ICT Hub“ из Београда и Архитектонски студио „Забриские“.

У 2021. коју је ЕУ прогласила Европском годином железнице, Србију очекује завршетак најважанијег инфраструктурног пројекта, нове пруге Београд – Нови Сад, па је ово прави моменат да се покрене питање будућности депоа парних локомотива на Булевару Европе као будућег могућег новог community центра и пешачке зоне Новог Сада. Идеју о ревитализацији и очувању Ранжирне станице у Новом Саду подржала је и организација Еуропа Ностра.

Потпредседница Владе и министарка Маја Гојковић након презентације је изјавила -Презентација и план ревитализације, реконструкције и оживљавања Ранжирне станице које смо данас видели, представљају добру идеју да се овај значајан, а још увек неискоришћен простор, претвори у место за културне и друге садржаје за грађане Новог Сада, будући да је реч о изузетно вредном инсдустријском наслеђу. Простор Ранжирне станице, који представља важан и јединствен споменик индустријског развоја и вредно сведочанство, може по узору на сличне локације у Европи, обогатити туристичку и културну понуду Новог Сада. Зато је важно да радимо на њеном очувању, јер је Новом Саду потребно место за мултифункционални културни центар, музејске и галеријске поставке, као и за манифестације на отвореном за програме из свих сегмената уметности.

Министар Томислав Момировић је рекао – Сада, када наше Железнице улазе у ново поглавље, са најбржим пругама и најмодернијим возовима у региону и шире, морамо да се осврнемо уназад и сачувамо и важне делове њене историје. Новосадска ранжирна станица јесте незаобилазан и вредан део нашег индустријског наслеђа, али време је да нађе своју намену у модерном добу и да остане као трајан споменик и подсећање.

Домаћин састанка, градоначелник Новог Сада Милош Вучевић је истакао да је Град, док су други сумњичаво гледали са стране, доказао да може да оживи заборављене, неискоришћене просторе и да их учини корисним за читаву заједницу.

– Пример за то су Свилара и Кинеска четврт, прави креативни центри који су вратили сјај објектима који представљају наше важно наслеђе. Као Европска престоница културе добили смо прилику да решимо питања која нико до сада није решио и да наш град учинимо још бољим местом за живот у којем млади желе да остану, јер им је пружена могућност да се развијају и да стварају. Да Нови Сад буде модеран европски град који чува своја идентитетска обележја по којима је јединствен, е то је наш циљ – закључио је Вучевић.