Đaci odeljenja IT- 41 Elektrotehničke škole Mihajlo Pupin su prošle nedelje osvojili četvrto mesto na državnom takmičenju, pod nazivom Učeničke kompanije. Na prvenstvu održanom u beogradskom hotelu Holiday Inn nadmetalo se dvadeset škola, odnosno kompanija.
Takmičari su imali zadatak da osmisle svoj biznis i da predstave proizvod. Učenici novosadske škole nazvali su svoju kompaniju Smart Signal, a njihov proizvod su žmigavci i gps za bicikle. Sve je počelo kada je Filip Šućurović, idejni tvorac i direktor kompanije, čuo za ovo takmičenje i pozvao svoje drugare iz razreda da mu se pridruže i pomognu u realizaciji ideje.
-Za regionalno takmičenje, koje je u martu održano u Tržnom centru Big, napravili smo prednje i zadnje žmigavce za bicikle. Zauzeli smo drugo mesto u konkurenciji od 36 kompanija i plasirali se na državno takmičenje. Za taj, naredni nivo takmičenja, odlučili smo da unapredimo proizvod pa smo dodali štop svetlo, koje se aktivira čim se pritisne kočnica pa tako svako ko je iza nas vidi da kočimo. Ubacili smo i gps tako da bicikl može biti pronađen preko internet ili mobilne aplikacije- objašnjava Filip.
Pored osvojenog četvrtog mesta, Filip je proglašen za najboljeg lidera. Iako su ovo izuzetni rezultati, on ne krije da su bili pomalo razočarani. Ipak, veliki utisak na njih ostavila je pozitivna atmosfera među timovima i lepo druženje.
– Bilo je jako lepo, upoznali smo se sa dosta ekipa, zdruzili se i bodrili jedni druge. Stekli smo mnogo prijatelja iz cele Srbije i žao nam je što smo tek ove godine saznali za ovo takmičenje. Pošto je namenjeno samo srednjoškolcima, sledeće godine nećemo moći da se prijavimo jer krećemo na fakultet- kaže Filip, koji planira da upiše studije na Fakultetu tehničkih nauka.
Pored Filipa ekipu su činili Miloš Milunović, menadžer marketinga, Nemanja Milunović, menadžer proizvodnje, Jelena Sačić, menadžerka finansija i Dragan Majkić, menadžer za istraživanje i razvoj. Njihova kompanija dobila je podršku u realizovanju svog projekta od Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Ministarstva kulture i informisanja. Firma Horizont je donirala hiljadu plastičnih delova, koji su bili potrebni za izradu njihovog proizvoda. Ove mlade preduzetnike podržale su i biciklističke prodavnice, a sa jednom od njih sklopili su i preugovor o ugradnji žmigavaca na njihove bicikle.
Učenici su posebno zahvalni profesorki Tamari Stepanović, koja im je bila mentorka na ovom, ali i na brojnim drugim takmičenjima. ETŠ Mihajlo Pupin pobrinula se za marketing, pa su njihovi učenici imali flajere, postere i vizit karte.
Učenička kompanija je obrazovni program koji omogućava učenicima da budu uključeni u razvoj i vođenje sopstvenih kompanija, sa realnim proizvodima i uslugama. Program se zasniva na principu učenja kroz rad i đaci kroz nastavni plan, pod nadzorom mentora, stvaraju kompaniju, razvijaju je i zatvaraju u toku jedne školske godine.
Za Vojvođanske vesti: Dajana Grubišić