Najveća regionalna konferencija o hrani i vinu „Moja Kravica Food Talk“ , koja se ove godine održava se po šesti put u Novom Sadu, otvorena je danas u hotelu „Šeraton“. Na konferenciji su se okupili stručnjaci, proizvođači, kompanije, mediji i poznate ličnosti koji se bave aktuelnim temama iz sveta gastronomije i vina.
Na otvaranju jednodnevne konferencije u „Šeratonu“ govorili su potpredsednik Pokrajinske vlade i sekretar za privredu i turizam Ivan Đoković, šefica Pregovaračkog tima Srbije sa EU Tanja Miščević, član Gradskog veća za privredu Milorad Radojević , kao i ambasadorka Izraela Alona Fišer Kam. Svi su se složili oko toga da je gastronomija veliki potencijal svake zemlje, te se mora iskoristiti na pravi način.
Iako imamo bogatu kuhinju o kojoj govore mnogi turisti, gastroturizam u Srbiji nije dovoljno razvijen i nije na onom nivou na kom treba da bude, zbog čega je potrebno dodatno ulagati u tom smeru, smatra pokrajisnki sekretar za privredu i turizam.
– Osnova turizma u Vojvodini upravo je gastronomija, koja zajedno sa vinom i kulturno-istorijskim objektima treba da doprinese daljem razvoju Vojvodine u turističkom smislu, i reputaciji koju treba da imamo na turističkom tržištu sveta. Događaji kao što je ovaj dobra su prilika da se razmene iskustva i mišljenja kako bismo doprineli oblikovanju turizma Vojvodine kao jednog brenda koji može postati konkurentan u narednim godinama. Upravo su ovo mesta na kojima proizađe neko novo mišljenje i ideja na osnovu kojih mi dalje oblikujemo naše aktivnosti i mere u domenu turizma – kazao je Đoković.
Šefica Pregovaračkog tima Srbije sa EU Tanja Miščević naglasila je da kao država moramo biti svesni šta to tradicionalno imamo, koji su proizvodi kojima možemo da se nametnemo u Evropi i kako ćemo garantovati količine izvoza, ali i kvalitet proizvoda koje imamo u Srbiji. I član Gradskog veća za privredu Milorad Radojević je stava da kvalitet hrane treba da bude prednost Srbije, Vojvodine i Novog Sada.
– Što više treba raditi na promociji i marketingu, kvalitetu proizvoda, i edukaciji kako proizvođača, tako i potrošača. Ova konferencija je dobra prilika da čujemo neke novine, i da iskustva koja danas steknemo uspešno primenimo u praksi. Grad Novi Sad nastavlja da podržava lokalne proizvođače, organske, i one sa zaštićenim geografskim poreklom, jer smatramo da možemo da ponudimo kvalitet, i to je ono sa čim treba da nastupamo na tržištu – izjavio je Radojević.
Nakon njihovog obraćanja program je otvorio panel „Hello, Big Apple – Serbia is back!“ – u okviru kojeg se razgovaralo sa srpskim proizvođačima hrane koji će, posle 10 godina pauze, ponovo učestvovati na „Fancy Food Show“ u Njujorku. Među njima je i firma “Vrtlari doo” koja se bavi preradom voća.
– Nastojaćemo da na kvalitetan način prestavimo Srbiju. Srbija i Vojvodina su jedinstvena gastroregija koja ima ogroman potencijal u vrhunskoj i kvalitetnoj hrani koju treba adekvatno brendirati. Mi smo to iskoristili i tako su nastali Vrtlari. Verujem da ćemo se na pravi način predstaviti stranim potrošačima u Americi – rekao je Branislav Sekulić, direktor ove firme.
Tokom celodnevnog programa organizovane su studije slučaja i panel diskusije na različite teme i po prvi put su dodeljene „Food Talk Bestseller Awards“ za prehrambene proizvode sa najboljom prodajom u proteklih 12 meseci.
– Svih šest konferencija održano je u Novom Sadu jer mislimo da su prostori Vojvodine na neki način u celom region sinonim za hranu. Potrudili smo se da iz Srbije i regiona okupimo veliki broj ljudi koji se na različite načine dotiču ove teme. Od srpskih proizvođača koji će po prvi put otići na najveći globalni sajam kvalitetne hrane, preko ljudi iz sveta mediija i marketinga koji će govoriti kako nam danas reklamiraju hranu, do ugostitelja koji će izneti svoje mišljenje o tome šta je potrebno da bi ugostiteljski objekat osptao, do zadnjeg panela gde će nam se predstaviti nekoliko vinara iz celog regiona – pojasnio je Robert Čoban, direktor “Color Media Communications“.
Za Vojvođanske vesti Nedeljka Borojević