Počeo 21. Novosadski džez festival

Počeo 21. Novosadski džez festival

Novosadski džez festival, 21. po redu, svečano je otvoren u četvrtak 14. novembra na sceni „Jovan Đorđević“ Srpskog Narodnog pozorišta.

U ime grada domaćina, o Festivalu koji će trajati do 16. novembra, govorio je pomoćnik gradonačelnika Novog Sada Ivan Siler koji je poželeo dobrodošlicu učesnicima i posetiocima.

– Ovaj festival predstavlja sjajnu priliku da uživamo u kvalitetnoj muzici, ali je to prilika i muzičarima da se kroz razne programe i radionice usavršavaju. Kulturni centar Novog Sada učinio je mnogo toga u prethodnom periodu po ovom pitanju i svakako da će Grad Novi Sad i ubuduće finansirati ovakve i slične manifestacije koje imaju dugu i bogatu tradiciju – rekao je Siler.

On je podsetio da je Novi Sad Evropska prestonica kulture za 2021. godinu i da je veliki tim stručnih ljudi angažovan na tome da se grad dostojno predstavi i opravda titulu koju s ponosom nosi.

Kada je potom, čilim korakom, na pozornicu zakoračio bard našeg džeza Vojislav Bubiša Simić (95), muzičar, kompozitor i dirigent, Srpskim narodnim pozorištem prolomio se gromki aplauz.

– Velika mi je čast što sam pozvan da otvorim ovaj festival. Novi Sad je moj drugi grad, tu se osećam kao da sam kod kuće, tu smo i počeli prvi put da sviramo džez. Zato Novi Sad uživa izuzetno poštovanje među svim ljubiteljima džez muzike  – rekao je Simić evocirajući uspomene na džez početke u Novom Sadu iz vremena čuvenog Big benda. Zatim je Novosadski džez festival proglasio otvorenim.

Prvo Džez veče, u okviru glavnog programa, otvorio je ALEKSANDAR DUJIN ORCHESTRA, sastav koji postoji već pune dve decenije i okuplja preko četrdeset umetnika različitih muzičkih orijentacija u okvirima projekata koji se realizuju. Aleksandar Dujin Duja (klavir) pre tri godine proslavio je 40 godina autorskog rada. Do sada je na Novosadskom džez festivalu nastupio ukupno pet puta u sklopu glavnog programa i dva puta u sklopu koncepta „U susret Novosadskom džez festivalu“.

 


Ove godine Dujin je nastupio u sastavu koji je okupio devet izvođača: Milena Jančurić (flauta), Gabor Bunford i Adam Klem, (saksofon), Dragan Kozarčić (truba), Vladimir Nežić (trombon), Vladimir Jakovljević (gitara), Ervin Malina (kontrabas) i Petar Radmilović (bubnjevi). Program je sačinjen od autorskih kompozicija iz ranijeg perioda pripremljenih za ovu postavu koja prvi put nastupa zajedno, ali i novih kompozicija koje će se izvesti po prvi put.

Zatim je na scenu izašao italijanski DUO TROVESI – COSCIA. Ova dva Italijana sviraju pesme koje se vezuju za Luisa Armstronga, Glena Milera i Džordža Formbija. Parafraziraju Janačekovu kompoziciju In The Mists i osvrću se na filmsku muziku (od As Time Goes By iz Kazablanke do Bel Ami iz istoimenog nemačkog filma).

Za kraj prve večeri ovogodišnjeg festivala nastupio je Jamison Ross, jedno od najaktuelnijih mladih imena u muzici, pevač i bubnjar. Jamisonova muzika se preliva bojama koje variraju između džez, R&B, soul, gospel i bluz muzike.

Njegovo debi izdanje iz 2015. godine, „Jamison“, predstavilo je svetu njegov koncept ritma i melodije i donelo mu nominaciju za Grammy nagradu za najbolji vokalni džez album.

Posle glavnog programa, ljubitelji džez zvuka imali su priliku da u SNP Klubu uživaju u Džem Sešn- House Band-a koji čine: Kristijan Mlačak (saksofon), Aleksandar Bahun (klavir), Fedor Ruškuc (kontrabas) i Dušan Ivanišević (bubnjevi).

Na sam dan početka glavnog koncertnog programa u Klubu „Tribina mladih“ KCNS upriličena je radionica čiji je voditelj bio Marco Pignataro, prošlogodišnji učesnik ove džez manifestacije. Radionice će nastaviti sa radom i tokom samog festivala pa nas u KCNS očekuje bogat program i 15. i 16. novembra.

Marco Pignataro je višetalentovani saksofonista, kompozitor i pedagog rođen u Bolonji (Italija). Zajedno sa Danilom Perezom, Marko trenutno vodi Berklee Global Jazz Institute (BGJI), svetski vodeći džez centar za muzičko stvaralaštvo na Muzičkom koledžu u Bostonu.

Istog dana, u Srpskom narodnom pozorištu u 19 časova, održana je izložba džez fotografija čiji je autor Kurt Rade iz Dortmunda.