![](https://i0.wp.com/vojvodjanskevesti.rs/wp-content/uploads/2017/11/%D0%90%D0%A2%D0%9F-%D0%9F%D0%B0%D0%BD%D1%87%D0%B5%D0%B2%D1%83-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%82%D0%B8-%D0%BE%D0%B4%D0%BB%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D0%BA-%D0%B2%D0%BE%D0%B7%D0%B0%D1%87%D0%B0.jpg?fit=800%2C439&ssl=1)
Ниске зараде у Аутотранспортном предузећу Панчево и могућност налажења посла у Немачкој и Аустрији прети да остави и ту фирму без возача. Десетак њих већ је најавило одлазак. Тренутно се то не одражава на обављање основне делатности, али ако држава не допусти нова запошљавања и повећење плата возни ред ће морати да буде скраћен.
„Други проблем је што смо као јавно предузеће ограничени законском регулативом када се ради о пријему нових радника и на неодређено и на одређено време. Обратили смо се комисији надлежној за одобравања додатног запошљавања још у мају месецу, и тај одговор за сада нсмо добили, тако да имамо најава одређеног броја возача да би у наредних неколико месеци напустили фирму, што ако се ништа не деси кад је у питању законска регулалтива може доовести до одређених прблема у одвијању саобраћаја“, каже Воја Савичић руководилац сектора саобраћаја.
Засад није угрожено нормално обављање делатности, али је неминовно да се то деси ако Влада не буде реаговала, јер се не ради о празним претњама.
„Чујем од колега да уче језике, да стварно планирају да оду породично јер овде више нема живота. Једноставно мала плата, не могу да прехране себе и породицу поготово ако школују децу. Плата возача је у просеку 40.000 динара, а креће се од 36.000 до 44.000 динара“, каже Гордана Белча, председница синдиката „Независност“.
Из Самосталног синдката упозоравају да је постојећи возачки кадар уз све то и преоптерећен.
„Има доста прековремених сати, не могу то да одраде. Раде по шест дана, једном добију слободан дан, и што је највећи проблем последњих месеци од 15 до 20 возача одлази на боловање, и одједном се појављује мањак возача, па се поново јављају нови прековремени сати, и та спирала никако да се исправи“, каже Милан Марковић, председник Самосталног синдиката“.
Марковић упозорава да је због мера штедње смањен и број радника на одржавању возила.
„Имали смо око 100 механичара. Са овим што одлазе као технолошки вишак остаје нам 22 механичара на неких 80 аутобуса. Имамо четири електричара и пет бравара. Као што ће бити мањак возача имаћемо и мањак мајстрорског кадра“, каже Милан Марковић, председник Самосталног синдиката.