- godinu počela je sa solističkim novogodišnjim koncertom u Kotoru u Crkvi Svetog duha. Koncert u Novom Sadu predstavlja nastavak te divne saradnje. Takođe, 07. juna u Kotoru na Trgu od Oružja u pratnji Crnogorskog simfonijskog orkestra Tamara će izvesti nekoliko bel canto arija. Za solistički koncert u Novom Sadu brižljivo je pripremljen repertoar. Publika će imati priliku da uživa u arijama: Pučinija, Belinija, Gounoda…
Koncert operske pevačice Tamare Rađenović u pratnji korepetitorke Caroline Dowdle, u okviru manifestacije Dani Kotora u Novom Sadu, biće održan u petak, 18. maja u Svečanoj sali Gradske kuće s početkom u 21 čas. Ulaz je slobodan. Dobro došli!
Čarobni Novi Sad, koji će s razlogom biti Evropska prestonica kuture 2021. godine, ugostiće Centar za kulturu Nikola Đurković iz isto tako čarobnog srednjovekovnog Kotora.
Velika čast i zadovoljstvo da otvori crnogorske dane kulture u Novom Sadu 18. maja pripala je mladoj crnogorskoj operskoj umetnici sopranistkinji, Tamari Rađenović koja živi u Londonu i svoju karijeru gradi iz tog centra umetnosti.
Na novosadskom recitalu Tamaru će pratiti renomirana britanska umetnica Caroline Dowdle koja je inače pijanista u čuvenoj operskoj kući Royal Opera House kao i profesor na Londonskom kraljevskom koledžu.
Mlada Crnogorka, inače rođena Beograđanka, je pre godinu dana diplomirala na londonskom Royal College of Music solo pevanje, koji sada u tri najpriznatije muzičke akademije na svetu.
Na koledž je primljena posle veoma zahtevne audicije između 1000 prijavljenih iz celog sveta. Ta klasa je imala samo 8 studenata i to pokazuje kolika je privilegija biti deo tog sistema visokog obrazovanja.
Od Kraljevskog koledža Tamara je dobila i stipendiju za master studije. Kvalitet i potencijal mlade umetnice je potvrđen i dobijanjem specijalnog statusa u Velikoj Britaniji.
Naime, Tamara je dobila boravak u Velikoj Britaniji kao ‘izuzetan talenat i obećavajući umetnik’. To je san svakog mladog muzičara i predstavlja savršenu polaznu tačku za razvoj u punom kapacitetu i pruža šansu za rad sa velikim imenima iz sveta muzike.
Ova mlada dvadesettrogodišnja devojka je svoje prve pevačke korake počela sa 15 godina u srednjoj muzičkoj školi Vasa Paviću Podgorici gde je inače pohađala klavir od svoje šeste godine. Osim srednje muzičke škole u Podgorici Tamara je završila i Konzervatorij za glazbu i balet u Ljubljani na odseku solo pjevanje.
Veoma rano je počela da dobija državne i internacionalne nagrade iz solo pevanja. Pre polaska na studije u London je već imala 8 prvih nagrada na međunarodnim takmičenjima. Laureat je takmičenja Bruna Špilera 2013. godine. Srpska publika je imala priliku da je čuje na takmičenjima Lazar Jovanovič, Petar Konjović u Beogradu kao i na takmičenju Petar Ilić u Aranđelovcu.
Sa 16 godina je učestvovala u projektu za mlade u Salzburgu, u okviru čuvenog Salzburškog festivala, gde je pevala u pratnji članova Bečke filharmonije segmente iz opere Karmen.
Sa 19 godina, Tamara je imala čast da je lično čuje čuvena operska diva madam Monserat Kabale (Montserrat Caballe). Na našim prostorima Monserat je poznata po nastupu sa Fredijem Merkurijem sa otvaranja Olimpijade u Barseloni 1992. godine. Osim toga, madam Monserat je imala i koncert u Beogradu 2011. godine. Ona je savremenica čuvene Marije Kalas i pripada staroj školi bel canto tehnike pevanja.
Živa legenda koja je imala neverovatnu karijeru i otpevala sve velike uloge na svim velikim svetskim scenama je prepoznala potencijal tada devetnaestogišnje devojke. Diva je odabrala Tamaru među umetnicima koji su zreliji i već imaju karijere da dva puta nastupi na njenim gala koncertima u Španiji kao najmlađi pevač. Na prvom koncertu Tamara se predstavila španskoj publici sa Mocartovom arijom Batti Batti o bel Mazeto iz opera Don Giovanni, a na drugom je otpevala divnu ariju Marženke iz opere Prodana Nevesta.
Od tada Tamara redovno posećuje sada već 85. godišnju primadonu koja joj nesebično prenosi svoju bel canto tehniku pevanja i sprema Tamaru za ovaj veoma lep, ali zahtevan poziv. Ona, iako već u zrelim godinama, uživa u radu sa Tamarom pred kojom je uvek veliki izazov da otpeva arije koje je madam Monserat izvodila, može se reći, neprevaziđeno!
Madam Monserat je odmah prepoznala da je Tamarin fah, za sada Pučini koji je napisao čuvene sopranske arije. Upravo u Pučinijevoj operi Boemi Tamara je imala svoj operski debi sa glavnom ulogom Mimi što je san svakog lirskog soprana. Nastupila je prošlog leta na Siciliji u okviru Mediteranskog opera festivala kao najmlađa učesnica.
Tamara je do sada imala nastupe u Crnoj Gori, Srbiji, Sloveniji, Austriji, Italiji, Nemačkoj, Engleskoj, Španiji, Mauricijusu.
Značajni opeski nastupi u 2017. godini su bili na Royal College of Music, London (Britten Theatre) gde je imala ulogu Helene (Midsummer night’s dream, B. Britten), Grofice (Le Nozze di Figaro, W.A. Mozart), Ane (Merry Wives of Windsor, O. Nicolai) i Romilde (Serse, G. Handel). Osim toga, izdvajaju se njeni koncertni nastupi na Medtner festivalu podržanim od strane Ruske ambasade u Londonu, u Beeskowu (Nemačka) sa Pruskim kamernim orkestrom i Gala koncerti Prima Donne Montserrat Caballe u Saragosi.