MILOŠ NIKOLIĆ: NAJVAŽNIJE DA SE DECA ZAŠTITE DOK BORAVE U ŠKOLSKIM KLUPAMA

MILOŠ NIKOLIĆ: NAJVAŽNIJE DA SE DECA ZAŠTITE DOK BORAVE U ŠKOLSKIM KLUPAMA

Deca od prvog do četvrtog razreda ići će u školu pre podne. Odeljenja sa više od 15 đaka deliće se u dve grupe. Imaće najviše četiri časa od po 30 minuta, veliki odmor će trajati 15 minuta. Posle tog bloka nastave, sledi detaljno čišćenje škole, i na nastavu posle podne stižu đaci od petog do osmog razreda, rečeno je na poslednjem sastanaku ministarstva prosvete.

Miloš Nikolić direktor Kacelarije za inkluziju Roma rekao je da je obrazovanje dece veoma važno, naročito za pripadnike romske zajednice, ali da je u ovom momentu najvažnije da se sva deca i njihovi ukućan zaštite od virusa.

– Onlajn nastava je najlošiji model, ako nije kombinovan sa nekim drugim modelom. Istraživanja su pokazala da 22 odsto roditelja ne može da obezbedi čuvanje deteta, zato je ministarstvo odlučilo da najmlađa deca idu u školu uz sve mere opreza. Podržavam ovaj predlog ministarstva, ali smatram da je neophodno obezbediti sve mere zaštite u školama, jer ukoliko dođe do nekontrolisanog širenja zaraze među decom, svi ćemo biti u veoma teškoj situaciji.

Nikolić je posebno skrenuo pažnju na to da roditelji moraju da sarađuju, da detetu mere temperaturu pre škole. Ukoliko se u školi jave simptomi respiratorne infekcije, nastavno osoblje što pre treba da se javi u kovid-ambulantu, a učenici da to kažu nastavniku.

– Ova zdavstvena situacija je vanredna i zato smatram da svi mi, roditelji, nastavnici, deca i predstavnici vlasti, moraju da daju svoj maksimum kako bismo izbegli neke neplanirane potreškoće. Ovo se naročito odnosi na roditelje i decu romske nacionalnosti koji nažalost žive u teškim stambenim i materijalnim uslovima. Nadam se da će školske uprave, odnosno matične škole moći da obezbede zaštitne maske za sve učenike koji neće biti u moćunosti da ih sami kupe.

Direktor Nikolić je na kraju još jednom naglasio da svi moramo biti odgovorni. I roditelji i radnici u obrazovanju. Od dece možemo zahtevati dobru saradnju i da ih dobro edukujemo, a zdravstveni sistem mora da pomogne.