Предавање др Јелене Тодоровић Лазић на тему „Борба против корупције и слобода изражавања у Србији – други и трећи стуб владавине права“ на Јутјуб каналу КЦНС

Предавање др Јелене Тодоровић Лазић на тему „Борба против корупције и слобода изражавања у Србији – други и трећи стуб владавине права“ на Јутјуб каналу КЦНС

Предавање др Јелене Тодоровић Лазић на тему „Борба против корупције и слобода изражавања у Србији – други и трећи стуб владавине права“ ( 17. 3. 2021. ) можете погледати на нашем Јутјуб каналу.

Борба против корупције, плурализам медија и слобода изражавања представљају кључне покретаче владавине права. Независни и плуралистички медији (посебно истраживачко новинарство) играју важну улогу у надзору јавних послова, откривању могуће корупције, подизању свести и промоцији интегритета.

У званичном извештају Комисије из 2020. године каже се да је Србија остварила известан ниво припремљености у погледу борбе против корупције и наставила да спроводи Закон о организацији и надлежности државних органа у сузбијању организованог криминала, тероризма и корупције. Ревидирани Закон о спречавању корупције (претходно познат као Закон о Агенцији за борбу против корупције), донесен је у мају 2019. године. Међутим, ситуација у секторима који су нарочито подложни корупцији углавном је непромењена. Када је спровођење Закона у питању, упутно је побољшање у погледу функције интерне контроле у телима која подлежу ревизији Државнe ревизорскe институцијe. Србија је потписница свих међународних конвенција о борби против корупције, што доказује да правни оквир за борбу против корупције углавном постоји. Томе у прилог говори и чињеница да је Закон о спречавању корупције ступио на снагу септембра 2020. године.

Када је у питању слобода изражавања и плурализам медија, у извештају Комисије стоји да је Србија остварила известан ниво припремљености. У јануару 2020. године усвојена је нова медијска стратегија која је израђена на транспарентан и инклузиван начин и која идентификује главне изазове повезане са слободом медија у Србији, а у њеном стварању учествовала је радна група састављена од медијских удружења и јавних званичника.

-Србија треба да примени своју нову медијску стратегију фокусирајући се на неколико фактора, међу којима је и стварање повољног окружења у којем се несметано може остварити слобода изражавања, закључила је Тодоровић Лазић на крају предавања.